سرور مجازی
فضای مجازی

موشک نسل بعدی ناسا به ساختمان مونتاژ باز می‌گردد

موشک نسل بعدی ناسا، پس از آزمایش موفقیت آمیز توانایی‌های سوخت رسانی خود در ماه گذشته، امروز به خانه خود در ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه در مرکز فضایی کندی در فلوریدا باز خواهد گشت.

به گزارش digitaltrends، این موشک ناسا که قرار است در نهایت فضانوردان را تحت برنامه آرتمیس به ماه برگرداند، می‌تواند برای اولین بار در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر در ماموریت بدون سرنشین Artemis I پرتاب شود. برای آزمایش سوخت‌رسانی، که تمرین wet dress نامیده می‌شود، موشک از ساختمان مونتاژ خودرو یا VAB خارج شد و روی سکوی پرتاب ۳۹B جایی که در چند هفته گذشته در آن قرار داشت، چرخید. اکنون، موشک برای تنظیمات نهایی به ساختمان مونتاژ باز خواهد گشت.

موشک نسل بعدی ناسا

جابجایی موشک ۲۱۲ فوتی در عرض چهار مایلی از سکوی پرتاب تا ساختمان مونتاژ کار ساده‌ای نیست و نیاز به استفاده از یک وسیله نقلیه عظیم دارد و این موضوع چندین ساعت طول می‌کشد. بازگرداندن موشک به ساختمان ابتدا برای جمعه ۱ ژوئیه برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل ناهموار بودن مسیری که وسیله نقلیه در طول آن حرکت می‌کند، برنامه یک روز به عقب رانده شد. ناسا اعلام کرد که موشک و وسیله نقلیه در ساعت ۴:۱۲ صبح شنبه، ۲ ژوئیه، سکوی پرتاب را ترک کردند.

پس از این تمرین، ناسا امیدوار است که موشک بتواند اولین ماموریت خود را در اوایل ماه اوت انجام دهد و جیم فری، مسئول ارشد اکتشاف ناسا در مصاحبه‌ای گفت که آن‌ها در حال کار برای انجام یک پرتاب از ۲۳ اوت تا ۶ سپتامبر برای ماموریت Artemis I هستند.


بیشتر بخوانید

  • ناسا زمان پرتاب موشک خود را قبل از ماموریت آرتمیس به ماه فاش کرد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا