سرور مجازی
فضای مجازی

بررسی ماجرای ساخت دو تونل اضافی برای نامگذاری به اسامی دوازده امام

چند روز پیش، بار دیگر پیش عکسی از یکی از تونل های جاده سرچم به اردبیل در شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر منتشر و ادعا شد که این تونل کاربردی ندارد و برای رسیدن تعداد کل تونل‌ها به عدد ۱۲ و به نیت ۱۲ امام، دو تونل اضافی در این جاده ساخته شده است. پیش از این در سال ۲۰۱۹ نیز تصاویری از این تونل در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر و همین ادعا مطرح شده بود. 

نکته نخست اینکه با توجه به تصاویر منتشر شده، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این گالری یا تونل مصنوعی، تونل هشتم یا تونل امام رضا (ع) بوده و بنابراین یکی از دو تونل اضافی که در فضای مجازی  در مورد آن شایعه سازی می شود نبوده است.


بیشتر بخوانید

  • ماجرای فیلم منتسب به خبرنگار صداوسیما از پشت صحنه سارقان بانک ملی چه بود؟

نکته دوم، با توجه به محل قرار گرفتن تونل در مجاورت کوهستان، کاملا مشخص است که کاربرد ایمنی دارد و در واقع برای جلوگیری از رانش زمین و ورود سنگ از کوهستان مجاور به داخل جاده ساخته شده است. به عبارت دیگر این تونل اضافی نیست بلکه مهندس مشاور با توجه ریزشی بودن خاک در این نقطه، هزینه مهار خاک ریزشی را بسیار بیشتر از احداث تونل دانسته است. حتی در یکی از تصاویر خاکی که بعد از ساخت تونل، از کوهستان مجاور روی تونل ریزش کرده کاملا مشخص است.

تونل جاده سرچم _ اردبیل

در تصویر منتشر شده مشاهده می شود که تونل دقیقا در زیر یک کوه ساخته شده است و در سمت راست بخشی از کوه قابل مشاهده است. حتی در ویدئویی که چند سال پیش از یکی از شبکه های خارجی فارسی زبان پخش شد فردی که در بک گراند دوربین در حال تهیه فیلم و صحبت است به طرز ماهرانه ای از گرفتن تصویر کوه که دقیقا در سمت راست و مجاور تونل است خودداری می کند.

دیتاسنتر من فضای مجازی اخبار داغ فضای مجازی

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا