سرور مجازی
فضای مجازی

مشکل آرایه‌های فضاپیمای لوسی رفع شد

 در مسیر دور شدن از زمین، یکی از دو آرایه خورشیدی بزرگ فضاپیمای لوسی ناسا  دچار مشکل شد. ناسا چندین ماه است که روی این مشکل کار کرده  و این آژانس اکنون پیشرفت قابل توجهی در استقرار آرایه خورشیدی داشته است.

به گزارش دیجیتال ترندز، مشکل لوسی اندکی پس از راه اندازی آن در اکتبر سال گذشته کشف شد. این فضاپیما مجهز به دو آرایه خورشیدی گرد و بزرگ است که از طریق نور خورشید انرژی سیستم خود را تامین می‌کند. آرایه‌ها در زمان پرتاب جمع شدند و به محض اینکه سفینه در فضا حضور پیدا کرد باز شدند. یکی از آرایه‌ها طبق برنامه ریزی بدون مشکل مستقر شد اما آرایه دیگر در جای مناسب خود قرار نگرفت.

اگرچه فضاپیما حتی با آرایه نیمه استقرار یافته شده نیز نیروی کافی دریافت می‌کرد، اما هنگامی که این آرایه نیمه اسقرار یافته با مشکل مواجه شود وضعیت بسیار دشوار می‌شود. ناسا اعلام کرده بود که برنامه‌ای برای رسیدگی به این مشکل در آوریل امسال دارد. اکنون، ناسا گزارش می‌دهد که آرایه تقریباً به طور کامل مستقر شده است و بین ۳۵۳ درجه و ۳۵۷ درجه باز شده است. اگرچه این آرایه‌ها هنوز در جای خود محکم نشده اند، اما فضاپیمای لوسی اکنون توانایی بیش تری برای انجام ماموریت‌ها دارد.

 فضاپیمای لوسی

ناسا درباره این فضاپیما می‌گوید: “به دلیل محدودیت‌های حرارتی ناشی از موقعیت‌های نسبی زمین، فضاپیما و خورشید، لوسی تا چند ماه قادر به برقراری ارتباط با زمین از طریق آنتن پربرد خود نخواهد بود.


بیشتر بخوانید

  • «فضاپیمای لوسی»؛ با باستان شناس فضایی ناسا آشنا شوید

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا