سرور مجازی
zoomit

NuraTrue Pro اولین هدفون بی‌سیم با پشتیبانی از پخش صوتی aptX LossLess معرفی شد

کدک استریم بلوتوثی جدید aptX Lossless که وعده‌ی پخش صدا با کیفیت CD و بدون ازدست‌دادن جزئیات را می‌دهد در هدفون بی‌سیم NuraTrue Pro مورد استفاده قرار گرفته است. استارتاپ استرالیایی Nura با معرفی این محصول درواقع اولین هدفون جهان با پشتیبانی از کدک aptX LossLess را عرضه می‌کند که درحال‌حاضر در کیک‌استارتر با قیمت اولیه‌ی ۱۹۹ دلار قابل سفارش است. البته قیمت این هدفون‌ها پس از عرضه در خرده‌فروشی‌ها به ۳۲۹ دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش ورج، NuraTrue Pro اولین هدفون بی‌سیمی است که از پلتفرم Snapdragon Sound و کدک aptX LossLess بهره می‌برد. لورن میلر، سخنگوی کوالکام در بیانیه‌ای گفت:

ما بسیار هیجان‌زده هستیم که اعلام کنیم دستگاه‌های مجهز به Snapdragon Sound با پشتیبانی از aptX LossLess به‌زودی عرضه خواهند شد. Snapdragon Sound نام پلتفرم صوتی کوالکام است که پشتیبانی از aptX LossLess یکی از قابلیت‌های مهم آن محسوب می‌شود. البته همه‌ی دستگاه‌های مبتنی‌بر پلتفرم صوتی کوالکام، از aptX LossLess پشتیبانی نمی‌کنند.

هدفون بی سیم NuraTrue Pro

به گفته‌ی سارا مک‌موری، سخنگوی کوالکام، نکته‌ی مهم این است که درحال‌حاضر دستگاه‌های منبعی که از کدک صوتی جدید پشتیبانی می‌کنند دردسترس کاربران قرار ندارند، زیرا هیچ محصولی با این قابلیت به بازار عرضه نشده است. برای استفاده از مزایای aptX LossLess علاوه‌بر دستگاهی که از این کدک پشتیبانی می‌کند، کیفیت موسیقی موردنظر شما نیز باید CD یا بالاتر باشد. بدین‌ترتیب این ویژگی برای مشترکان سرویس‌های اپل موزیک، گزینه‌ای عالی خواهد بود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • هدفون Freebuds Pro 2 هواوی با ANC، شارژدهی ۴ ساعته و قیمت ۲۰۰ یورو معرفی شد
  • هدفون پرچم‌دار MW75 با درایور ۴۰ میلی‌متری، پشتیبانی از ANC و قیمت ۵۹۹ دلار معرفی شد

قابلیت تنظیم صدا NuraTrue Pro

کوالکام سال گذشته کدک aptX LossLess را معرفی کرد و در آن زمان وعده داد که این فناوری می‌تواند صدای CD با کیفیت ۱۶ بیت/۴۴٫۱ کیلوهرتز را ازطریق بلوتوث پخش کند. این بدان معنا نیست که در کدک مورداشاره، فشرده‌سازی اعمال نمی‌شود، اما طبق اعلام کوالکام، این فشرده‌سازی باعث کاهش جزئیات موسیقی و کیفیت آن نخواهد شد؛ بنابراین صدایی که هدفون شما دریافت می‌کند، باید ازنظر محاسباتی، بیت‌به‌بیت به‌طور دقیق و بدون از دست دادن کیفیت فایل صوتی اصلی باشد. طبق گفته‌ی تراشه‌ساز مستقر در سن‌دیگو، aptX LossLess می‌تواند به نرخ بیت یک مگابیت‌برثانیه برسد، درحالی‌که نزدیک‌ترین رقیب آن یعنی LDAC حداکثر به نرخ ۹۹۰ کیلوبیت برثانیه می‌رسد.

شارژ بی‌سیم هدفون NuraTrue Pro

هدفون بی‌سیم NuraTrue Pro علاوه‌بر پشتیبانی از aptX LossLess، از حذف نویز فعال، صدای فراگیر و اتصال چندگانه نیز پشتیبانی می‌کند که به آن اجازه می‌دهد به‌طور هم‌زمان به چند منبع صوتی متصل شده و امکان استفاده از هر هدفون به‌طور مستقل دراختیار کاربر قرار گیرد. این محصول همچنین از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و با هربار شارژ کامل می‌تواند تا چهار ساعت موسیقی پخش کند. همچنین با درنظر گرفتن باتری تعبیه‌شده در کیس این محصول، عمر باتری به ۳۲ ساعت افزایش می‌یابد. از دیگر ویژگی‌های این هدفون‌ می‌توان به قابلیت شخصی‌سازی صدا که در نسل اول هدفون بی‌سیم Nura معرفی شد، اشاره کرد.

طبق گفته‌ی Nura، هدفون NuraTrue Pro از ماه آگوست وارد مرحله‌ی تولید انبوه خواهد شد و از اوایل سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۲ نیز به‌دست مشتریان خواهد رسید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا