سرور مجازی
zoomit

پشتیبانی از استاندارد USB 4 به تراشه‌های لپ‌تاپی Ryzen 6000 اضافه شد

AMD به‌تازگی نسخه‌ی جدید درایور تراشه‌های خود را با شماره نسخه‌ی ۴٫۰۶٫۱۰٫۶۵۱ منتشر کرده است. این آپدیت شامل ۶ درایور جدید است که یکی از آن‌ها پشتیبانی از USB 4 را به ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ اضافه می‌کند. درحال‌حاضر، این درایور برای تراشه‌های لپ‌تاپی Ryzen 6000 ارائه شده است؛ اما انتظار داریم پس از ورود پلتفرم AM5 در اواخر سال جاری میلادی، پشتیبانی از این استاندارد به سری Ryzen 7000 گسترش یابد.

TomsHardware می‌نویسد USB 4 جدیدترین نسخه‌ی استاندارد اتصال USB محسوب می‌شود و بسیاری از ویژگی‌های آن درمقایسه‌با USB 3.2 ارتقا یافته است. بزرگ‌ترین به‌رزورسانی این استاندارد شامل افزایش پهنای‌ باند به ۴۰ گیگابیت‌برثانیه است که می‌توان آن را معادل سرعت تاندربولت ۳ دانست.

همچنین، USB 4 امکان استفاده از پهنای‌ باند ۲۰ گیگابیت‌برثانیه را برای کاهش مصرف برق امکان‌پذیر می‌کند. این استاندارد جدید به‌لطف سرعت ۴۰ گیگابیت‌برثانیه، با دستگاه‌های مبتنی‌بر تاندربولت ۳ نیز سازگار است؛ اما یکپارچه‌سازی این دو استاندارد برای تولیدکنندگان گزینه‌ای اختیاری خواهد بود.

Ryzen 6000 اولین پلتفرم AMD است که به‌طورکامل USB 4 را پذیرفته و این استاندارد به‌طورکامل با این پردازنده ادغام شده است. خوشبختانه این سری از تراشه‌های Ryzen فقط از پهنای‌ باند ۴۰ گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین، می‌توان به‌درستی دریافت که همه‌ی لپ‌تاپ‌های مجهز به این تراشه‌ها با درگاه USB 4 از مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته‌ای بهره می‌برند.

پنج درایور دیگر اضافه‌شده به این به‌روزرسانی عبارت‌ است از: درایور بی‌سیم، درایور PMF، درایور فایل تهیه‌کننده‌ی PPM، درایور AMS و درایور فیلتر S0i3. غیر از درایور بی‌سیم، مشخص نیست کدام‌یک از چهار درایور باقی‌مانده فقط مختص Ryzen 6000 خواهد بود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • گروه باج‌افزاری RansomHouse حدود ۴۵۰ گیگابایت اطلاعات از AMD دزیده است
  • AMD ابزار آنلاین جدیدی برای مقایسه گرافیک ارائه داد

AMD در درایور جدید خود مجموعه‌ای از اشکالات را نیز رفع کرده و بهینه‌سازی‌هایی برای عملکرد آن بهتر انجام داده است که بیشترشان در همه‌ی پلتفرم‌های Ryzen اعمال می‌شوند. این بهبودها شامل رفع اشکال برای درایورهای MicroPE ،UART ،I2C و رفع‌ اشکال و بهبود عملکرد برای درایور PSP است. AMD درایور دستگاه PCI را هم به‌روزرسانی کرد تا از برنامه‌های جدید پشتیبانی کند. گفتنی است این بهبودها روی همه‌ی پلتفرم‌های Ryzen اعمال خواهند شد.

به‌روزرسانی‌هایی که فقط روی پلتفرم‌های لپ‌تاپی Ryzen تأثیر می‌گذارند، شامل نرم‌افزار مدیریت انرژی AMD می‌شود که از پشتیبانی بهبودیافته Ryzen 9 بهره می‌برد و دومین مورد درایور SFH است که از اعلان حالت هواپیما پشتیبانی می‌کند.

به‌روزرسانی جدید درایور AMD برای دانلود دردسترس کاربران قرار دارد. برای استفاده از بهترین نتایج، توصیه می‌شود قبل از نصب آخرین آپدیت، ابتدا درایور قبلی AMD را حذف کنید؛ البته این اقدام الزامی نیست.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا