سرور مجازی
رمز ارز

افزایش نگران‌کننده میم‌کوین‌های کلاهبرداری در بازار؛ کاربران این دو شبکه مراقب باشند!

افزایش نگران‌کننده میم‌کوین‌های کلاهبرداری در بازار؛ کاربران این دو شبکه مراقب باشند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق یک مطالعه جدید، مشخص شده که ۹۱ درصد از میم‌کوین‌های موجود در پلتفرم کوین‌بیس (Coinbase) دارای آسیب‌پذیری‌های امنیتی هستند که کاربران را در معرض ضررهای قابل‌توجه قرار می‌دهند.

در این مطالعه، ۱۰۰۰ توکن (عمدتاً میم‌کوین) جدید بلاکچین بیس (Base) که بین ۱۹ تا ۲۵ مارس راه‌اندازی شد‌ه‌اند، بررسی شده‌اند.

تحلیل‌ها نشان داد که ۹۰۸ پروژه نتوانسته‌اند یک یا چند الزام امنیتی اساسی را برآورده کنند. این‌ الزام‌ها شامل نقدینگی قفل‌شده، قراردادهای تایید شده و عدم وجود هانی‌پات (نوعی کلاهبرداری) هستند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

دیوید شوید، مدیر اجرایی هالبورن (Halborn)، چالش پیش روی پروژه‌هایی را که فاقد منابع کافی برای استخدام کارشناسان امنیتی یا انجام ارزیابی‌های مستقل هستند، برجسته کرد.

در واقع، بسیاری از پروژه‌ها با کپی کردن توکن‌های موجود، وضعیت وخیم کنونی را تشدید می‌کنند و در نتیجه، وجود نقص‌ها را تداوم می‌بخشند.

از طرفی، شرایطی مانند مالیات فروش اغراق آمیز، منجر به این سوءظن شده که ۱۷ درصد از میم‌کوین‌ها در بلاکچین بیس، کلاهبرداری آشکار هستند. در حالی که همه پروژه‌هایی که کمپین‌های بازاریابی افراطی دارند، کلاهبرداری نیستند، اما نگرانی‌هایی در مورد قانونی بودن آنها وجود دارد.

در مطالعه دیگری که توسط شرکت امنیت سایبری بلاک‌اید (Blockaid) انجام شد، مشخص شده که ۵۰ درصد از توکن‌های پیش‌فروش شده که بین نوامبر ۲۰۲۳ تا فوریه ۲۰۲۴ در بلاکچین سولانا راه‌اندازی شده‌اند، دارای مشکلات امنیتی بوده‌اند. این آمار، نگرانی‌های جدی در مورد امنیت اکوسیستم سولانا ایجاد کرده است.

یکی از بنیان‌گذاران بلاک‌اید می‌گوید که افزایش فعالیت‌های کلاهبرداری در سولانا را می‌توان به دو عامل اصلی نسبت داد. عامل اول، افزایش تصاعدی مقبولیت توکن‌های پیش‌فروش در فوریه و مارس بود که به دلیل محبوبیت میم‌کوین‌های قانونی ایجاد شد و زمینه مناسبی را برای کلاهبرداران فراهم کرد.

عامل دوم نیز سوء‌استفاده کلاهبرداران از احساس فومو (FOMO) در بین کاربران بود. در واقع، آنها از تاکتیک‌های پیچیده‌ای مانند ایجاد وب‌سایت‌های فریبنده برای دستیابی به اهداف شوم خود بهره برده و می‌برند.

یافته‌های این مطالعات نشان‌دهنده نیاز فوری به اقدامات امنیتی بیشتر برای محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر مجرمان است.

نظرات اعضای جامعه و کارشناسان حول میم‌کوین‌ها همچنان متناقض است. برخی از فقدان کاربرد و نرخ بالای کلاهبرداری در این حوزه انتقاد کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر میم‌کوین‌ها را راهی برای ورود سرمایه‌گذاران جدید می‌دانند.

به عنوان مثال، ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیانگذار اتریوم، وایرال شدن میم‌کوین‌ها را راهی برای دستیابی به اهداف سودمند، نظیر اهداف بشردوستانه و فرهنگی می‌داند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا