سرور مجازی
zoomit

ویندوز ۱۱ به قابلیت مشابه iOS و اندروید برای پایش دسترسی اپ‌ها به میکروفون و وب‌کم مجهز می‌شود

حفظ حریم خصوصی همیشه یکی از دغدغه‌های مهم کاربران هنگام کار با دستگاه‌های امروزی بوده است. درواقع، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی در دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل‌های مختلف ازجمله اندروید، ویندوز، macOS و iOS افزایش یافته است. اکنون به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در حال آزمایش ابزار جدیدی است که اطلاعاتی درباره‌ی برنامه‌هایی ارائه می‌دهد که به سخت‌افزارهای حساس به حریم خصوصیِ سیستم دسترسی دارند.

به‌گزارش Neowin، مایکروسافت در حال آزمایش ویژگی جدیدی مرتبط با حریم خصوصی است که به کاربران ویندوز ۱۱ اجازه می‌دهد دسترسی برنامه‌ها به سخت‌افزارهایی مثل دوربین و میکروفون را روی کامپیوترهای شخصی مشاهده کنند. این قابلیت اساساً مجموعه‌ای از ابزارها است که نشان می‌دهند کدام برنامه‌ها و چه زمانی به دستگاه‌های حساس به حریم خصوصی دسترسی داشته‌اند.

ظاهراً قابلیت پایش حریم خصوصی جدید ویندوز ۱۱ می‌تواند اطلاعاتی فراتر از دسترسی به سخت‌افزارهای حساس ارائه دهد. سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS از مدت‌ها قبل به تنظیمات مجوز جامعی مجهز شده‌اند که امکان کنترل دقیق ابزارها و قابلیت‌ها و داده‌هایی را ممکن می‌کند که برنامه‌های نصب‌شده می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. ابزار حریم خصوصی جدید مایکروسافت احتمالاً قابلیتی مشابه مجوزهای اندروید و iOS را در ویندوز ۱۱ ارائه خواهد داد.

ابزار حریم خصوصی جدید ویندوز ۱۱

مقاله‌های مرتبط:

  • تغییر تاریخ و ساعت در ویندوز 11؛ رفع دقیق‌نبودن و تنظیم زمان با ساعت جهانی
  • وصله امنیتی مایکروسافت برای رفع آسیب‌پذیری خطرناک Follina در ویندوز منتشر شد

به‌نظر می‌رسد قابلیت پایش حریم خصوصی جدید ویندوز ۱۱ به‌عنوان بخشی از مرکز حریم خصوصی و امنیت در برنامه‌ی تنظیمات این سیستم‌عامل دردسترس قرار خواهد گرفت.

این ویژگی علاوه‌بر ارائه‌ی اطلاعات مربوط به دسترسی برنامه‌ها به میکروفون درکنار زمان و تاریخ آن، به کاربران اجازه می‌دهد مشاهده کنند که کدام برنامه‌ها به اسکرین‌شات‌ها، پیام‌ها، داده‌های موقعیت مکانی و… دسترسی دارند.

ابزار حریم خصوصی جدید مایکروسافت در کانال نسخه‌های پایدار ویندوز ۱۱ دردسترس نیست. به‌نظر می‌رسد غول فناوری مستقر در ردموند در حال آزمایش این ویژگی جدید در نسخه‌ی پیش‌نمایش داخلی ویندوز ۱۱ در کانال توسعه‌دهندگان است؛ به‌همین‌دلیل، اگر تمایل دارید این قابلیت جدید را امتحان کنید، باید عضو برنامه‌ی پیش‌نمایش ویندوز اینسایدر باشید و آخرین بیلد منتشرشده‌ی ویندوز ۱۱ در کانال توسعه‌دهندگان را نصب کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا