سرور مجازی
zoomit

افشای نحوه کارکرد قابلیت Nearby Unlock گوگل برای بازکردن قفل گوشی ازطریق ساعت هوشمند

چند ماه پیش در نمایشگاه CES 2022، گوگل اعلام کرد که به کاربران کمک می‌کند تا قفل گوشی هوشمند خود را ازطریق ساعت‌های هوشمند مبتنی‌بر Wear OS باز کنند. مدتی بعد، کد این قابلیت با نام Smart Unlock در نسخه‌ی بتای Google Play Services دیده شد. در آن زمان، تصویری از صفحه‌ی تنظیمات نیز فاش شد که اطلاعات تازه‌ای درباره‌ی قابلیت Smart Unlock داشت. حال یکی از افشاگران در توییتر به‌تازگی جزئیات جدیدی ارائه داده است.

میشال رحمان در توییتر می‌نویسد با بررسی کد بتای جدید Google Play Services، متوجه شده است که قابلیت Smart Unlock اکنون به Nearby Unlock تغییر نام داده است. او در توییت خود ویدئویی انیمیشنی نیز منتشر کرده است که نحوه‌ی کارکرد قابلیت Nearby Unlock را نشان می‌دهد:

به‌گزارش فون‌آرنا، به‌منظور استفاده از Nearby Unlock ابتدا باید قفل ساعت هوشمند را باز کنید. سپس با نزدیک‌کردن ساعت به گوشی، قفل دستگاه باز می‌شود. پس از باز‌شدن قفل گوشی، روی ساعت نوتیفیکیشنی خواهید دید که با ضربه‌زدن روی آن می‌توانید مجددا گوشی را قفل کنید. امکان فعال یا غیرفعال‌ کردن Nearby Unlock ازطریق منو تنظیمات گوشی فراهم خواهد بود.

قابلیت Nearby Unlock احتمالاً پاییز امسال هم‌زمان با عرضه‌ی پیکسل واچ دردسترس قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود صرفاً ساعت‌های مجهز به سیستم‌عامل Wear OS 3 از این قابلیت پشتیبانی کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا