سرور مجازی
فضای مجازی

احتمال تولید تراشه جدید کوالکام تا پایان سال جاری

ماه گذشته، کوالکام نسخه ارتقا یافته پردازنده خود را با نام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ معرفی کرد. گفته شده اکثر گوشی‌های هوشمندی که امسال عرضه می‌شوند مجهز به این تراشه هستند.

به گزارش سایت gizmochina، این شرکت در حال آماده شدن برای راه اندازی نسل بعدی پردازنده پرچمدار خود با نام کوالکام اسپندراگون ۸ نسل ۲ است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری تولید شود.

پیش بینی می‌شود، پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲، دارای شماره مدل و نام کد SM۸۵۵۰ Kailua است که با پیکربندی کلاستر کاملاً متفاوتی عرضه خواهد شد. این تراشه که توسط شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) بر اساس فرآیند ۴ نانومتری ساخته خواهد شد، ظاهراً به جای پیکربندی معمول ۱+۳+۴ دارای پیکربندی ۱+۲+۲+۳ خواهد بود.

تراشه جدید کوالکام ت

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ فعلی با یک هسته مشترک بزرگ ARM، سه هسته متوسط و چهار هسته کم مصرف عرضه می‌شود یعنی طراحی خوشه‌ای که اکنون توسط اکثر سازندگان تراشه برای پردازنده‌های پیشرفته خود استفاده می‌شود.

براساس گزارش‌ها، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ آینده دارای یک هسته از نسل Makalu، خوشه دیگر با دو هسته از نسل Makalu، به دنبال آن دو هسته Matterhorn و سه هسته Klein R۱ خواهد بود. نسل Matterhorn ARM به پردازنده‌های Cortex ۲۰۲۱ آن اشاره دارد، در حالی که Makalu برای گوشی‌های ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است.

انتظار می‌رود، تراشه جدید کوالکام دارای یک هسته Cortex-X۳ دو هسته Cortex-A۷۲۰، دو هسته Cortex-A۷۱۰ و سه هسته قدیمی Cortex-A۵۱۰ که احتمالاً با پردازنده گرافیکی Adreno ۷۴۰ باشد.


بیشتر بخوانید

  • تراشه جدید کوالکام ماه می معرفی می‌شود

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا