سرور مجازی
فضای مجازی

نیروگاه انرژی خورشیدی در فضا ساخته می‌شود

چین در پروژه‌ای که چندین کشور دیگر به دنبال تقلید از آن هستند، طرح‌هایی را برای ساخت نیروگاه خورشیدی در فضا ارائه کرده است.گفته شده،  دانشمندان و مهندسان این کشور در حال ساخت یک نیروگاه خورشیدی در فضا هستند که قادر به ارسال انرژی ذخیره شده به زمین است، آن‌ها ادعا می‌کنند که چنین تاسیساتی، می‌تواند شش برابر بیشتر از امروزه انرژی تولید کند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، در حالی که چین قصد داشت اولین فناوری انتقال انرژی خورشیدی خود را در سال ۲۰۳۰ راه اندازی کند، دست اندرکاران این پروژه گفتند که با پیشرفت‌های فناوری،  اکنون می‌توانند در سال ۲۰۲۸ تجهیزات خود را در فضا آزمایش کنند. این فناوری آزمایشی، که دانشمندان می‌گویند قادر به تبدیل انرژی خورشیدی به امواج مایکروویو یا لیزر قبل از هدف قرار گرفتن در ایستگاه‌های زمینی است که آن را به برق برای شبکه تبدیل کرده و  در ارتفاع حدود ۲۵۰ مایلی (۴۰۰ کیلومتری) به مدار خواهد رفت.

نیروگاه انرزی خورشیدی

تأسیسات آزمایشی در صورتی که به طور مؤثر کار کند، تنها حدود ۱۰ کیلووات برق تولید می‌کند. سپس می‌توان آن را برای تولید بسیار بیشتر بزرگ کرد. تیم چینی اگر بخواهد در تلاش خود برای پرتاب امواج مایکروویو پرقدرت در فواصل وسیع موفق شود، در مورد اندازه چالشی که پیش رو دارد، اطلاعات دقیقی داشته باشد.

چین قصد دارد یک نیروگاه فضایی در مقیاس کامل در چهار مرحله بسازد و اجزای لازم را در یک سری پرتاب موشک به فضا منتقل کند. پس از اولین پرتاب پس از شش سال، مهندسان می‌خواهند نسخه قدرتمندتر این فناوری را در سال ۲۰۳۰ به مدار زمین بفرستند تا به هدف خود در راه‌اندازی یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی با قابلیت ارسال نیرو به کاربران نظامی و غیرنظامی دست یابند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این نیروگاه می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ تولید برق را به ۲ گیگاوات افزایش دهد که تقریباً دو برابر نیروگاه هسته‌ای است.


بیشتر بخوانید

  • پیشرفت پنل‌های خورشیدی در زندگی روزمره

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا