سرور مجازی
تکنولوژی

متا توسعه ساعت هوشمند مجهز به دو دوربین را متوقف کرد

به گفته برخی منابع آشنا به بازار، شرکت متا توسعه ساعت هوشمند خود با دوربین دوگانه را متوقف کرده است و به جای آن روی توسعه گجت‌های پوشیدنی دیگری کار می‌کند.

دستگاه پوشیدنی این شرکت قرار بود بهار سال 2023 با قیمتی در حدود 349 دلار وارد بازار شود، اما حالا طبق گزارش بلومبرگ ساخت آن به دلیل مسائل فنی و همچنین کاهش هزینه‌های کلی متا متوقف شده است.

طبق این گزارش، متا حداقل دو سال در حال توسعه این ساعت هوشمند بوده که ویژگی‌های معمول ساعت‌های رایج بازار را به کاربران ارائه می‌کند. با این وجود، اکثر ساعت‌های هوشمند بازار از جمله اپل واچ، بدون دوربین وارد بازار می‌شوند، اما طبق گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده، این ساعت از یک دوربین 5 مگاپیکسلی در داخل بریدگی کوچک نمایشگر خود برای تماس‌های ویدیویی و یک دوربین 12 مگاپیکسلی در زیر آن برای عکاسی و فیلمبرداری بهره می‌برد.

ساعت هوشمند

دلایل توقف توسعه ساعت هوشمند متا

گفته می‌شود که متا در توسعه دوربین دوم با مشکلاتی مواجه شده، زیرا روی عملکرد کلی ساعت تاثیرگذار بوده است. متا امیدوار بود تا این دستگاه نه تنها به عنوان یک ساعت هوشمند، بلکه به عنوان یک کنترل کننده برای عینک‌های واقعیت افزوده و سایر ابتکارات حوزه متاورس مورد استفاده قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

همچنین تصمیم متا برای کاهش هزینه‌های شرکت نیز احتمالا تاثیر زیادی روی متوقف کردن ساخت این دستگاه داشته است. غول فناوری در چند وقت گذشته گزارش‌های ناامیدکننده‌ای از درآمد خود ارائه کرده است و به دنبال کاهش هزینه‌ها، استخدام نیروهای جدید را نیز محدود کرده بود.

ساعت هوشمند متا همچنین دارای ویژگی‌های معمولی مانند GPS، شبکه سلولی، ردیابی فعالیت و پخش موسیقی می‌شود و از سرویس‌های این شرکت مانند واتس‌اپ و اینستاگرام پشتیبانی می‌کند. همچنین تیم توسعه آن امیدوار بودند که این دستگاه 18 ساعت عمر باتری داشته باشد.

هرچند توسعه این ساعت لغو شده است، بلومبرگ در گزارش خود ادعا می‌کند که متا روی چندین دستگاه دیگر برای مچ دست کاربران خود کار می‌کند که احتمالا در آینده جزئیات بیشتری درباره آن‌ها منتشر می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا