سرور مجازی
فضای مجازی

توسعه نوعی فیبر برای ساخت عضلات مصنوعی

طبق نتایج تحقیقاتی که در مجله “Nature Nano” به چاپ رسیده است، به تازگی پژوهشگران نوع جدیدی از فیبر را توسعه داده اند که می‌تواند مانند یک محرک عضلانی عمل کند و از بسیاری جهات بهتر از سایر گزینه‌های موجود در بازار باشد. گفته می‌شود ساخت این مدل فیبر شبیه به عضله، ساده است.

این فیبر در مقایسه با گزینه‌های موجود، کاربردی‌تر و انعطاف‌پذیرتر است و می‌تواند فشار بیشتری را تحمل کند و در حوزه‌های گوناگونی از جمله پزشکی و رباتیک به کار رود.

مانیش کومار یکی از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: می‌توان به جای استفاده از موتور مکانیکی، اندامی را از این فیبر‌ها ساخت که به محرک‌ها پاسخ می‌دهد و به بازیابی قدرت کمک می‌کند.

بازوی رباتیک ساخته‌شده از این فیبر را می‌توان در یک اسکلت بیرونی به کار برد تا کمکی برای افراد دارای بازو‌های ضعیف باشد و به بازیابی حرکت و قدرت آن‌ها کمک کند. به گفته پژوهشگران، یکی دیگر از کاربرد‌های بالقوه این فیبر ارائه نوعی بانداژ است که قابلیت بسته شدن خودکار را دارد و می‌توان از آن در جراحی نیز استفاده کرد. گفته شده این بانداژ به طور طبیعی پس از بهبود زخم، به صورت خودکار از بین می‌رود.

عضلات مصنوعی

پژوهشگران دریافتند که فیبر‌های آن‌ها از نظر تبدیل انرژی به حرکت، تا ۷۵ درصد کارآمدتر از موارد موجود هستند و می‌توانند تا ۸۰ درصد فشار بیشتری را تحمل کنند.


بیشتر بخوانید

  • جاده‌ای که خودرو‌های الکتریکی را شارژ می‌کند

 
دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا