سرور مجازی
فضای مجازی

اپل از ios 16 رونمایی کرد

هم اکنون اپل در حال برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان خود است و طی این کنفرانس، دقایقی قبل از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل خود یعنی iOS 16 با قابلیت‌های فراوان رونمایی کرد. 

صفحه قفل

یکی از مهم ترین تغییرات سیستم عامل جدید اپل مربوط به صفحه و منوی قفل است. فیلترهای رنگی متفاوت، تغییر فونت ساعت، امکان اضافه شدن ویجت‌های مختلف به صفحه‌ قفل از تغییرات صفحه است. همچنین با قابلیت جدید می توان به راحتی صفحه قفل را با سوییچ کردن تغییر داد و برخی از این تصاویر توسط خود اپل به کاربر پیشنهاد داده می‌شود. قابل ذکر است که با به روزرسانی جدید اپل، ساعت صفحه قفل دیگر در بر روی تصویر صفحه قرار نمیگیرد.

ios 16 رونمایی شد

سیستم عامل iOS 16 شامل تغییراتی در نحوه نمایش اعلان‌ها در صفحه قفل نیز می‌شود. همچنین ویژگی‌ جدیدی که اپل آن را «Live Notifications» یا نوتیفیکیشن‌های زنده می‌نامد به کاربر اجازه می‌دهد از وضعیت یک اپلیکیشن به صورت مداوم مطلع شود.

پیام‌رسان‌

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌هایی که با ios16 برای کاربران آیفون ارائه می‎شود، در بخش مسیج‌ها است به طوری که با قابلیت جدید اپل، کاربران می‎توانند پیام‌های خود را ادیت و یا حتی آن‌ها را بدون اینکه ردی برجای بگذارند حذف کنند.

حذف پیام با ios 16

همچنین ویژگی SharePlay که سال گذشته به فیس‌تایم اضافه شد به پیام‌رسان اپل اضافه می‌شود به این صورت که اگر با فردی در حال مکالمه از طریق پیامرسان اپل باشید همزمان می‎توانید با همان فرد محتوایی را در صفحه پیامرسانتان مشاهده و درباره آن نظر دهید.

Dictation (تبدیل گفتار به متن)

اگر از قابلیت تبدیل گفتار به متن استفاده کرده باشید حتما این تجربه را دارید که صحبت‌هایتان به اشتباه تایپ شوند و در این صورت ناچارید دوباره به صفحه کیبورد برگردید تا متن مورد نظر خود را به صورت دستی بنویسید. ویژگی جدید ios16 در این زمینه باعث باز بودن همزمان صفحه کلید در زمان استفاده از  قابلیت تایپ صوتی می‌شود تا اگر به مشکلی که گفته شد برخوردید بلافاصله شروع به تایپ کنید. قابلیت دیکتیشن در سیستم عامل جدید، علائم نگارشی را هم رعایت می‎کند و ایموجی‌هایی را نیز به شما پیشنهاد می‎دهد.

Live Text

قابلیت لایوتکست که چیزی شبیه گوگل لنز است در ios جدید بهبودی‌هایی داشته و یکی از مهم‌ترین آن‌ها، امکان اسکن متن‌ها در ویدئو است، به این صورت که دیگر لازم نیست از ویدئو عکس بگیرید تا بتوانید متن را از دل آن خارج کنید. از دیگر ویژگی‌های اضافه شده، تبدیل واحد پولی و ترجمه خودکار است.

Pay Later

ویژگی پرداخت آتی یا Pay Later نیز رسما به ios16 می آید. با این قابلیت کاربران می‎توانند مبلغ خرید خود را در شش قسط هفتگی و بدون هیچ گونه بهره ای پرداخت کنند.

نقشه‌ اپل

همچنین گفتنی است قابلیت‎هایی در زمینه نقشه و اخبار ورزشی به اپل اضافه شده که جزو تغییراتی است که برای کاربران ایرانی کاربردی ندارد. بدین ترتیب نقشه اپل از چند کشور و شهر جدید پشتیبانی می کند و مورد دیگر اینکه می‎توان تا  15 مقصد همزمان به آن اضافه کرد و کاربران شاهد طراحی‎ جدید نیز خواهند بود.

اپل امکان کنترل فرزندان را در iOS 16 بسیار راحت‌تر کرده است. والدین در iOS 16 می‌توانند دستگاه های به‌روز این شرکت که از نسخه مذکور پشتیبانی می کنند را در اختیار فرزند خود قرار داده و آن‌ها را تحت کنترل داشته باشند.

کتابخانه تصاویر

در iOS 16 امکان اشتراک‌گذاری تصاویر با دیگر افراد نیز بهبود یافته به گونه‌ای که اکنون در کتاب‌خانه‌ تصاویر به اشتراک گذاشته‌شده‌ iCloud، تا پنج نفر از اعضای خانواده می‌توانند تصاویر خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. البته اپل در اپلیکیشن دوربین خود یک کلید قرار داده که با فشردن آن، تصویر ثبت شده به صورت مستقیم امکان اشتراک‌گذاری در کتاب‌خانه‌ را خواهد داشت. اگر فرد آشنایی را به عنوان مخاطب داشته باشید و با آن شخص عکس داشته باشید، عکس به طور خودکار به آلبوم مشترکتان می‌رود تا هر دو به آن دسترسی داشته باشید.

اپل از ios 16 رونمایی کرد

با گرفتن دوربین در مقابل مثلا یک حیوان، امکان سرچ کردن درباره آن فراهم می شود و اپل حتی نژاد آن حیوان را به شما می‌گوید. همچنین با برش زدن تصویر مورد نظر از عکس ثبت شده میتوان آن را به استیکر تبدیل کرده و در مکالمات استفاده کرد.

اپل از ios 16 رونمایی کرد

 

 اپل از نسل جدید CarPlay رونمایی کرد.  ماشین‌هایی که از CarPlay جدید پشتیبانی می‌کنند میتواند محیط کیلومتر را طبق نظر خودشان تغییر دهند!

اپل از ios 16 رونمایی کرد

اپل سیستم عامل watchOS 9 را معرفی کرد. در سیستم عامل watchOS 9، نحوه عملکرد و نمایش سیری و همینطور نمایش نوتیفیکیشن‌ها تغییر کرده است. اپل واچ در نسخه جدید سیستم عامل خود از ۳ معیار جدید + هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا دقت بیشتری در سنجش دویدن کاربر داشته باشد.

اپل از ios 16 رونمایی کرد

در بخش دویدن می‌توانید معیارهای شخصی خود را وارد کنید. برای مثال شاید بخواهید صرفا سرعت دویدن را افزایش دهید. می‌توانید این معیار را از اپل بخواهید و در زمان ورزش، اپل واچ با پیام صوتی و ویبره به شما وضعیت‌تان را اطلاع می‌دهد. نسخه جدید watchOS آنالیز و بررسی بیشتری از کیفیت خواب کاربران ارائه می‌دهد. می‌توانید در این بخش ببینید که هر بخش از خواب شما چه کیفیتی داشته است.

از دیگر ویژگی‌های اپل واچ این است که هر نوع اختلال در عملکرد قلب کاربر را گزارش می‌دهد تا بتواند به سرعت وضعیت سلامت خود را توسط پزشک بررسی کند. اپلیکیشن Medications در اپل واچ نیز یادآوری می‌کند که باید قرص، ویتامین یا هر نوع دارویی را مصرف کنید. برای اضافه کردن داروها به این اپ، کافیست با آیفون تصویر داروی خود را ثبت کنید. این کار همزمان باعث می‌شود تا سیستم‌عامل‌های اپل هر نوع اختلال دارویی را نیز به شما گزارش دهند.

به گفته اپل M2 در حالت نهایی کارایی خود تا ۳۵ درصد از M1 سریع‌تر است.

اپل از ios 16 رونمایی کرد

اپل بالاخره تراشه M2 را معرفی کرد، این تراشه از ۲۰ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد اپل اعلام کرده با تراشه‌های سری M، به دنبال افزایش عملکرد و کارایی در کنار کاهش مصرف انرژی است.

مک بوک ایر جدید اپل هم که مجهز به تراشه M2 است، معرفی شد. مک بوک ایر جدید ۲۰ درصد نازک‌تر است و تنها ۱۱.۳ میلیمتر ضخامت دارد. مگ‌سیف هم به مک بوک ایر برگشت تا کاربران بتوانند از دو پورت USB-C استفاده کنند. روشنایی نسخه جدید مک بوک ایر ۵۰۰ نیت است و از ۱ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش آن نیز کمی بزرگ‌تر شده و اندازه‌ای ۱۳.۶ اینچی دارد در حالی که نسخه‌های قبلی مک بوک ایر ۱۳.۳ اینچی بودند. به گفته اپل این نسخه از مک‌بوک ایر اسپیکرهای فوق‌العاده‌ای دارد.

تراشه M2 همچنین می‌تواند هر لحظه ۱۵.۸ تریلیون عملیات را انجام دهد. اپل همچنین مک بوک پرو را هم با تراشه M2 یه روزرسانی کرد. اپل عمر باتری این نسخه از مک بوک پرو را ۲۰ ساعت اعلام کرد!

لازم به گفتن است، نسخه جدید  macOS هم با نام «ونتورا» معرفی شد. قابلیت استیج منیجر، ویژگی جدید macOS ونتورا است. همانطور که در تصویر می‌بینید پنجره‌های زیادی در سمت چپ تصویر باز هستند که می‌توانید روی یکی از آن‌ها کلیک کنید و بین آن‌ها به راحتی بچرخید. این ویژگی برای کاربرانی مفید است که همزمان پنجره‌های زیادی را روی سیستم خود باز دارند.

این خبر در حال به‌روزرسانی است…

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا