سرور مجازی
فضای مجازی

نیویورک اولین قانون حق تعمیرات لوازم الکترونیکی را تصویب کرد

با توجه به گزارشات دریافتی، نیویورک لایحه حق تعمیر محصولات الکترونیکی را تصویب کرده است. نیویورک اولین ایالتی نیست که لایحه حق تعمیر را تصویب می‌کند، اما این لایحه، اولین لایحه‌ای است که به طور گسترده در مورد محصولات الکترونیکی اعمال می‌شود.

به گزارش ifixit.com، قانونگذار ایالت نیویورک اولین لایحه (حق تعمیر) را در مورد لوازم الکترونیکی تصویب کرد. با توجه به این لایحه که قانون تعمیر منصفانه نامیده می‌شود، همه تولیدکنندگانی که محصولات الکترونیک دیجیتال را در داخل مرز‌های ایالتی می‌فروشند، موظف هستند ابزار، قطعات و دستورالعمل‌های تعمیر محصولات را در اختیار مصرف‌کنندگان و فروشگاه‌های مستقل قرار دهند.

با تصویب لایحه حق تعمیر برخی از شرکت‌ها مانند اپل، شروع به ارائه قطعات و ابزار‌های جایگزین برای مصرف‌کنندگانی که مایل به تعمیر دستگاه‌هایشان هستند، کرده‌اند. همچنین با توجه به اطلاعت دریافتی، این لایحه یک سال بعد از تصویب، اجرا خواهد شد.

تعمیرات الکترونیکی

تصویب لایحه نیویورک به این معنی است که تعمیرات لوازم الکترونیکی باید کم‌هزینه‌تر و جامع‌تر شود. همچنین این لایحه شامل استثنائاتی برای لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، و تجهیزات کشاورزی است.

با اقدام عملی درباره این قانون، احتمالاً در خارج از مرز‌های ایالت نیویورک تاثیر خواهد داشت. اکنون تولیدکنندگانی که کالا‌های الکترونیکی خود را در نیویورک می‌فروشند ملزم به ارائه دفترچه راهنما برای تعمیرات وسیله خود هستند. احتمال می‌رود این دفترچه‌های راهنما در سراسر جهان به سرعت مورد دسترسی عموم قرار گیرند.


بیشتر بخوانید

  • قانون‌گذاران آمریکایی خواهان تحریم برند سابق هوآوی شدند

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا