سرور مجازی
رمز ارز

سرنوشت شبکه‌های لایه‌ دوم بعد از به‌روزرسانی اتریوم چه خواهد شد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از روش‌های اولیه برای کاهش گس فی یا کارمزد تراکنش‌های اتریوم، راه‌حل‌های لایه 2 و زنجیره‌های جانبی بودند. زنجیره‌هایی مانند پالیگان بیش از 3 میلیون تراکنش در روز را پردازش می‌کنند و صدها میلیون آدرس دارند.
سوال این است که آیا راه‌حل‌های لایه 2 مانند Optimism، Boba Network، Arbitrum One و پالیگان پس از به‌روزرسانی مرج (Merge) باز هم قابل اجرا خواهند بود؟ در این خبر با بنیان‌گذاران مختلف وب 3 صحبت شده است تا دیدگاه آنها را در مورد مهم‌ترین رویداد در تاریخ ارزهای دیجیتال منعکس گردد.
به گزارش سایت کریپتواسلیت، شبکه‌های لایه 2 بالاتر از لایه 1 شبکه اتریوم کار می‌کنند و انواع مختلفی از پروتکل‌های لایه 2 وجود دارد. اساساً، لایه‌های ۲ به‌طور مستقل تراکنش‌ها را پردازش می‌کنند تا تراکنش‌های بیشتری را در هر ثانیه با هزینه‌های کمتر انجام دهند. سپس تراکنش‌های بعدی در بلاکچین اتریوم ثبت می‌شوند. اگر حرکت اتریوم به سمت اثبات سهام صورت پذیرد، نیاز به لایه 2 کاهش می‌یابد. علاوه بر این، حرکت به سمت اثبات سهام با پتانسیل بهبود مکانیسم ایمن‌سازی شبکه همراه خواهد بود.
با این حال، احمد البلاغی، یکی از بنیان‌گذاران Biconomy که یک پروتکل رله چند زنجیره‌ای است، توضیح می‌دهد که حتی پس از به‌روزرسانی مرج، برای اینکه واقعاً به جریان اصلی برسیم، تا آنجا که ممکن است به راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری بیشتری نیاز داریم. با افزایش پذیرش رمزارزها، تقاضا برای شبکه‌هایی مانند اتریوم به طور تصاعدی افزایش خواهد یافت. بنابراین، به نظر می‌رسد که در این صنعت، راه‌حل‌های لایه ۲ اتریوم همچنان نقش برجسته‌ای در آینده شبکه خواهند داشت. برایان فو، یکی از بنیان‌گذاران zkLend، پروتکل بازار پولی که از فناوری zk بهره می‌برد، نیز نسبت به آینده لایه‌های ۲ بسیار خوش‌بین است.
استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) به طور مستقیم با افزایش مشارکت در شبکه ارتباط دارد. یک شبکه غیرمتمرکز مقیاس‌پذیر و سریع به افراد اجازه می‌دهد تا دارایی‌ها، هویت و امور مالی خود را بدون کنترل متمرکز کنترل کنند. تیبو پرارد، رئیس بخش استراتژی در Bifrost، استدلال می‌کند که این راه‌حل‌های اثبات سهام نیست، بلکه راه‌حل‌های لایه دوم است که به عنوان کاتالیزور واقعی برای تحقق اهداف آتی اتریوم و اجرای واقعی چشم‌انداز DeFi عمل خواهد کرد.
روش اثبات سهام بیشتر دوست‌دار محیط زیست در نظر گرفته می‌شود، اگرچه استدلال‌های زیادی علیه این ایده وجود دارد. جالب اینجاست که کریس، یکی از بنیانگذاران شبکه Eden، بر این باور است که روش اثبات کار ممکن است هنوز برای اتریوم تمام نشده باشد.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا