سرور مجازی
فناوری

نوزاد مجازی در راه است

«نگهداری از کودکان مجازی که می‌توانند با شما بازی کنند، در آغوش‌تان بگیرند و حتی به شما شباهت داشته باشند، تا ۵۰ سال دیگر به امری عادی تبدیل خواهد شد»، این ادعای یک متخصص هوش مصنوعی است و آن را اقدامی در راستای کمک به مقابله با افزایش بی‌رویه جمعیت می‌داند.

به گزارش دیتاسنتر من از ایندیپندنت، کاتریونا کمبل، از کارشناسان برجسته بریتانیایی در حوزه هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور، با طرح این موضوع در کتاب جدیدش، می‌گوید که بزرگ کردن این کودکان مجازی تقریبا هزینه‌ای ندارد و منابع مورد نیاز آن بسیار اندک است. روزنامه دیلی میل به نقل از کمبل، این کودکان مجازی را از نسل «تاماگوچی» می‌داند. تاماگوچی یک بازی نگهداری از حیوانات خانگی است که اواخر دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰، بین جوانان بسیار محبوب بود.

او معتقد است اگر چه ممکن است امروز کودک مجازی یک جهش فناورانه بزرگ به نظر برسد اما فناوری تا ۵۰ سال آینده به اندازه‌ای پیشرفت می‌کند که نوزادانی که در متاورس (فضای واقعیت مجازی و سه‌بعدی) وجود دارند، با نوزادان واقعی تفاوتی نداشته باشند.
 

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک، از افراد پیش‌رو در زمینه متاورس به‌عنوان آینده اینترنت شناخته می‌شود، حوزه‌ای که در تلاش است تا فاصله میان دنیای حقیقی و مجازی را از بین ببرد.

کاتریونا کمبل می‌گوید: «معتقدم در آینده کودکان مجازی در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته به بخش پذیرفته‌شده جامعه تبدیل می‌شوند. روزی با استفاده از دستکش‌هایی که از فناوری پیشرفته‌ای برخوردارند، می‌توان حس لامسه را نیز شبیه‌سازی کرد. این دستکش‌ها امکان آن را می‌دهند که بتوان کودکان دیجیتال را مانند کودکی واقعی در آغوش گرفت، به او غذا داد با او بازی کرد.»

به عقیده این متخصص هوش مصنوعی، ما هم‌اکنون در مسیر شکل‌گیری نسل تاماگوچی قرار داریم که برای والدینش واقعی است و با هزینه کمی در دسترس خواهد بود.

به نقل از کمبل، کودکان مجازی به احتمال زیاد با استفاده از دانش ماشینی پیشرفته، چهره‌ و بدن‌ واقعی خواهند داشت و می‌توانند با استفاده از فناوری تجزیه و تحلیل صدا و ردیابی چهره، والدینشان را تشخیص و به آن‌ها پاسخ دهند. والدین حتی می‌توانند در محیط‌های دیجیتال مانند پارک یا اتاق نشیمن با آن‌ها تعامل داشته باشند. سرعت رشد کودک از مواردی است که والدین می‌توانند آن را انتخاب کنند، همچنین به صدای خنده یا گریه نوزاد گوش دهند.
 

هم‌اکنون بررسی مفهومی کودک مجازی در دست انجام است. بیبی اکس (BabyX) نام پروژه آزمایشی شرکت نیوزلندی سول ماشینز (Soul Machines) است که در تلاش است تشابه بیشتری میان هوش مصنوعی و انسان ایجاد کند تا تعامل با این پدیده برای مردم جذاب‌تر شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا