سرور مجازی
فضای مجازی

سونی لیزر‌های فضایی می‌سازد

سونی از تاسیس شرکت جدیدی در بخش هوافضا خبر داد. این شرکت قصد دارد دستگاهی بسازد که بین ماهواره‌های فضایی ارتباط برقرار کند. ارتباط بین ماهواره‌های کوچک مدار با کمک پرتو‌های لیزری انجام می‌شود.

به گزارش techcentral.co.za، شرکت Sony Space Communications قصد دارد از فناوری لیزری برای جلوگیری از فرکانس‌های رادیویی استفاده کند. دستگاه لیزر‌های فضایی بین ماهواره‌های موجود در فضا و ماهواره‌هایی که با ایستگاه‌های زمینی در ارتباط هستند، کار خواهد کرد. این شرکت زمان راه اندازی دستگاه لیزر فضایی خود را اعلام نکرده است.

به طور تقریبی ۱۲ هزار ماهواره در مدار وجود دارد که انتظار می‌رود تعداد آن‌ها در سال‌های آینده به سرعت افزایش یابد. کیوهی ایواموتو، مدیر شرکت جدید Sony Space Communications، می‌گوید: میزان داده‌های مورد استفاده در مدار در حال افزایش است از این رو هر ساله تقاضای  تولید لیزر‌های فضایی افزایش می‌یابد. 

 لیزر‌های فضایی

در طول استفاده از این دستگاه می‌توان داده‌های تصویری با وضوح بالا از ایستگاه فضایی بین المللی به ایستگاه زمینی در ژاپن ارسال کرد. اسپیس‌ایکس، اولین بار در اواخر سال گذشته دستگاه‌های ارتباط لیزری خود را روی ماهواره‌های Starlink خود پرتاب کرد. با توجه به گزارشات شرکت سونی یکی از اولین آزمایش‌های موفقیت آمیز خود را در سال ۲۰۲۰ انجام داده است.


بیشتر بخوانید

  • کپسول کارگو دراگون ده ساله شد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا