سرور مجازی
فضای مجازی

ناسا همکاری خود با اسپیس ایکس را ادامه می‌دهد

ناسا قصد دارد پنج پرواز دیگر با خدمه اسپیس ایکس را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی بخرد.

بر اساس گزارش اسپیس، این آژانس از یک “تغییر منبع انحصاری” در قرارداد خود با اسپیس ایکس خبر داده که تنها سیستم آمریکایی را که در حال حاضر فضانوردان ناسا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد و از آن به سمت زمین برمی گرداند اداره می‌کند. ارزش مورد انتظار این قرارداد اصلاح شده، هنوز افشا نشده است.

خرید پنج پرواز به قراردادی ۳.۵ میلیارد دلاری افزوده خواهد شد که در ماه فوریه به اسپیس ایکس برای سه ماموریت فضانورد اضافی با موشک فالکون ۹ و کپسول دراگون Crew-۷، Crew-۸ و Crew-۹ اعطا شد. ناسا در آن زمان اعلام کرد که ممکن است پرواز‌های بیشتری از شرکت اسپیس ایکس سفارش دهد.

برای مرور پرتاب‌های سابق باید بگوییم که Crew-۴ در حال حاضر در فضا است، Crew-۵ باید در سپتامبر پرتاب شود و Crew-۶ برای پرتاب در بهار ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است. با فرض اینکه پنج پرواز تازه خریداری شده به ترتیب پس از Crew-۹ ادامه داشته باشند، ماموریت Crew-۱۴ حسن ختامی بر قرارداد اصلاح شده اسپیس ایکس با ناسا خواهد بود. در حالی که اسپیس ایکس در حال حاضر تنها شرکتی است که فضانوردان را برای ناسا به فضا می‌فرستد، این آژانس اشاره کرد که کپسول استارلاینر بوئینگ هم احتمالا به زودی آماده خواهد شد.

رقابت استارلاینر و اسپیس ایکس برای همکاری با ناسا

استارلاینر طی یک پرواز آزمایشی بدون خدمه به ایستگاه فضایی بین المللی که در ۲۵ می‌به پایان رسید، به اهداف اصلی خود دست یافت.

عملیات در ایستگاه فضایی در حال حاضر تا پایان سال ۲۰۲۴ تایید شده است. ناسا می‌خواهد آزمایشگاه مداری را حداقل تا سال ۲۰۳۰ ادامه دهد، اما دیگر شرکای اصلی این برنامه، از جمله روسیه، باید این قرارداد تمدید را تایید کنند.

فضاپیمای اسپیس ایکس

ناسا اسپیس ایکس و بوئینگ را به عنوان محور‌های اصلی نیاز‌های حمل و نقل فضانوردان خود در سال‌های آینده می‌بیند. آژانس در سال ۲۰۱۴ برای چنین کاری با هر دو شرکت قراردادی را امضا کرد.


بیشتر بخوانید

  • تصاویر تمام رنگی تلسکوپ جیمز وب ماه دیگر منتشر خواهد شد

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا