سرور مجازی
فضای مجازی

توسعه فناوری جدیدی که مشکل جراحی آسیب عصبی را حل می‌کند

دانشمندانی از دانشگاه ایالتی اورگان (OSU)، فناوری جدیدی را برای کمک به جراحان ایجاد کرده اند. این فناوری برای شناخت اعصاب بیمار و کاهش احتمال آسیب عصبی ابداع شده است.

به گزارش .news-medical.n، فناوری جدیدی بر پایه هیدروژل‌ها، شبکه‌های سه بعدی پلیمر‌هایی طراحی شده است که مقادیر زیادی آب را جذب و در خود نگه می‌دارند و در نتیجه یک عارضه جراحی گسترده و پایدار را هدف قرار می‌دهد.

به گفته آدام آلانی محقق کالج داروسازی OSU، بسته به روش، یک بیمار می‌تواند با درصد دو رقمی آسیب عصبی مواجه شود. او خاطر نشان کرد، افرادی که نیاز به برداشتن غده تیروئید خود دارند، به احتمال ۱۵ درصد تغییرات صوتی ناشی از آسیب به اعصاب حنجره‌ای خود را مشاهده می‌کنند.

 فناوری جدید
انتظار می‌رود این روش‌ها برای جمعیت آمریکا که احتمالاً ۱۲ درصد آن‌ها به بیماری تیروئید مبتلا می‌شوند، اعمال شود. همچنین تیروئیدکتومی یک درمان رایج برای این بیماری است. آلانی، یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم و بهداشت اورگان، با سامر گیبز، همکار OHSU، روی این مطالعه کار کردند.

این فناوری جدید گام مهمی در جهت بهبود و حفظ عصب به نام جراحی هدایت شده با فلورسانس یا FGS است. برای اینکه بافت‌ها بتوانند آن را بهبود بخشند، باید با یک فلوروفور (مولکول‌های میکروسکوپی که نور با طول موج‌های خاص را جذب و به بیرون ارسال می‌کنند) درمان شوند.

 آسیب عصبی

آزمایشگاه آلانی با همکاری دانشمندان OHSU و Intuitive Surgical یک فلوروفور هیدروژل موثر بر اساس ترکیباتی به نام pluronics ایجاد کرد. پلورونیک‌ها (pluronics) به عنوان پولوکسامر شناخته می‌شوند که از تراکم اکسید اتیلن و اکسید پروپیلن سنتز می‌شوند.

 آلانی می‌گوید: هیدروژل‌ها به طور موفقیت آمیزی برای ارائه عوامل کنتراست در فناوری‌های تصویربرداری مانند اسکن MRI و CT استفاده شده اند. پلورونیک در حال حاضر به عنوان یک عامل دارورسانی در محصولات تایید شده توسط سازمان غذا و دارو استفاده می‌شود. همچنین این آزمایش موفقیت‌آمیز در دو مدل حیوانی، موش و خوک نشان می‌دهد که فناوری جدید روشی بالینی قابل دوام برای حفظ عصب هدایت‌شده با فلورسانس در طول تیروئیدکتومی و همچنین سایر روش‌ها است.


بیشتر بخوانید

  • هوش مصنوعی جدیدی که می تواند از استراق سمع جلوگیری کند+ فیلم

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا