سرور مجازی
فضای مجازی

تصاویر تمام رنگی تلسکوپ جیمز وب ماه دیگر منتشر خواهد شد

 حدود شش ماه پس از پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب، ما در انتظار اولین تصاویر تمام رنگی ثبت شده توسط این تلسکوپ هستیم. آژانس فضایی اروپا می‌گوید که تصاویر تمام رنگی و اولین داده‌های طیف سنجی جیمز وب در ۱۲ ژوئیه رونمایی خواهد شد.

به گزارش engadget، اریک اسمیت معاون مدیر برنامه جیمز وب گفت: “انتشار اولین تصاویر تمام رنگی جیمز وب لحظه‌ای منحصر به فرد را برای همه ما فراهم می‌کند تا از منظره‌ای که بشریت قبلاً هرگز آن را ندیده است شگفت زده شویم. این تصاویر اوج دهه‌ها فداکاری، استعداد و رویا‌ خواهند بود، اما این اتفاق تنها شروع یک فرایند خواهند بود. “

تلسکوپ فضایی جیمز وب قبل از شروع کار علمی به چندین ماه آماده سازی نیاز داشت. این فرآیند شامل خنک کردن تلسکوپ تا دمای عملیاتی آن، کالیبره کردن ابزار و تراز کردن آینه‌ها بود. آژانس فضایی اروپا، ناسا، آژانس فضایی کانادا و مؤسسه علوم تلسکوپ فضایی (STSci) بیش از پنج سال را صرف کشف این موضوع کردند که وب ابتدا باید چه چیزی را ثبت کند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب

ناسا برخی از تصاویری را که تلسکوپ فضایی جیمز وب در مرحله آماده سازی ثبت کرده به اشتراک گذاشته است، اما دقیقاً مشخص نیست که تصاویر تمام رنگی چگونه خواهند بود. جوزف دی پاسکوال، توسعه‌دهنده علوم بصری علمی STScI گفت: «البته، چیز‌هایی وجود دارد که ما انتظار داریم و امیدواریم ببینیم، اما با یک تلسکوپ جدید و این داده‌های فروسرخ با وضوح بالا، تا زمانی که آن را نبینیم، تصوری نداریم.»

پس از اینکه تصویر رنگی تلسکوپ گرفته شود، مشاهدات علمی آغاز خواهد شد. ستاره شناسان داده‌های گرفته شده توسط حسگر‌های فروسرخ جیمز وب را تجزیه و تحلیل خواهند کرد و مقالاتی را در مورد یافته‌های خود منتشر خواهند کرد.


بیشتر بخوانید

  • تلسکوپ فضایی جیمز وب دو سیاره فراخورشیدی را رصد خواهد کرد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا