سرور مجازی
تکنولوژی

انتقاد پلیس از عملکرد ترمز ABS خودروهای داخلی

کیفیت پایین خودروهای داخلی، بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و غیر استاندارد بودن جاده های کشور از عوامل موثر در تصادفات جاده ای و بالا بودن آمار جان باختگان است. یقینا کیفیت پایین خودروهای داخلی که از ایمنی لازم در تصادفات برخوردار نیستند از مهم‌ترین عوامل بالا رفتن تلفات در تصادفات جاده‌ای است. اخیرا پلیس نیز به منتقدان صنعت خودرو پیوسته و حتی از عملکرد ترمز ABS خودروهای داخلی به شدت انتقاد کرده و آن را فاقد کارایی دانسته است.
محمدی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان در مورد تصادفات جاده‌ای و کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل گفت: «خودروهای داخلی مانند آکواریوم‌هایی هستند که سرنشینان ماهی‌های درون آن هستند و با برخورد با هر وسیله‌ای متلاشی شده و بعضاً سرنشینان آنها به نسبت هر تعداد که هستند جان خود را از دست می‌دهند.»
محمدی ادامه داد: «خودروسازان برای برخی امکانات از جمله سیستم ای بی اس از مردم پول دریافت می‌کنند و این در حالی است که ما در تصادفات شاهد عملکرد عکس این سیستم در تصادفات هستیم، به گونه‌ای که در چند مورد تصادف شاهد بوده‌ایم که با گرفتن ترمز خودرو از کنترل راننده خارج شده و خودرو چرخیده است. در شرکت‌های خارجی تست‌های ایمنی قبل از تحویل به مشتری همه تست‌ها انجام می‌شود و از این رو شاهد چنین اتفاقاتی نیستیم.»

مجله خبری mydtc

نوشته های مشابه
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا