سرور مجازی
فضای مجازی

پیشرفت پنل‌های خورشیدی در زندگی روزمره

پنل‌های خورشیدی انرژی را از نور خورشید می‌گیرند و آن را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند. درنتیجه توانایی پنل‌های خورشید تامین برق است. پنل‌ها مجموعه‌ای از سلول‌های خورشیدی هستند که در کنار یکدیگر برای تامین انرژی مفید فعالیت می‌کنند.

به گزارش seat42f.com، دنیای فناوری پنل‌های خورشیدی گام بزرگی برای پیشرفت برداشته است. پیشرفت‌های اخیر شامل سلول‌های خورشیدی با دوام بیشتر و پانل‌هایی بود که جهت خورشید را دنبال می‌کنند. در ادامه چند مورد از واقعیت‌های شگفت انگیز درباره پنل‌های خورشیدی آمده است.

پنل‌های خورشیدی

۱. تلاش انفرادی خورشید

نصب پنل‌های خورشیدی به معنی تلاش به صورت تکی نیست. این پنل‌ها پتانسیل حضور در سطح محله‌ها را دارند. اگر هر کسی خواهان دریافت انرژی خورشیدی در یک محله خاص باشد، با کمک یک سیستم شبکه برق می‌تواند برای خانه خود برق تولید کند. سیستم‌های خورشیدی برای کسانی که نمی‌توانند پنل‌ها را روی پشت بام خانه‌شان نصب کنند، مفید است، زیرا مالک آن ملک نیستند.

۲. صرفه جویی با علم

اگر تصمیم به نصب فناوری پنل خورشیدی شخصی در محل سکونت خود دارید، بدون شک هزینه بالایی خواهد داشت. با این حال برای انجام این کار باید هزینه مورد نیاز آن را داشته باشید. عوامل متعددی در استفاده از پنل‌های خورشیدی نقش دارند که نحوه نصب پنل‌ها در منزل، چگونگی نگهداری و استفاده از آن‌ها نقش به خصوصی در این فناوری دارند. اگر این عوامل به درستی اجرا شوند، مطمئناً شاهد کاهش هزینه برق در قبض خود خواهید بود.

۳. سوخت هواپیما

پنل‌های خورشیدی می‌توانند انرژی هواپیما‌ها را تامین کنند. در سال ۱۹۷۴، Sunshine، اولین هواپیمایی بود که با سوخت خورشیدی پرواز کرد. فرآیند حرکت هواپیما با استفاده از پانل‌های فتوولتائیک برای جذب انرژی خورشیدی و تبدیل آن به انرژی الکتریکی کار می‌کند.

به طور معمول باله پشتی و بال‌های دیگر هواپیما با سلول‌های خورشیدی پوشیده شده‌اند که وقتی در برابر خورشید قرار می‌گیرند، انرژی دریافتی را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند. از زمان آغاز به کار هواپیمای Sunshine پیشرفت‌های علمی پیرامون هوانوردی با انرژی خورشیدی برای برآورده کردن هزینه‌ها، نیاز‌های انرژی و کارایی در تکمیل مأموریت‌ها تغییر کرده است.


بیشتر بخوانید

  • پنل‌های خورشیدی می‎توانند در شب هم برق تولید کنند!

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا