سرور مجازی
تکنولوژی

رئیس پلیس فتا پایتخت: هنگام استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک فیلتر شکن را خاموش کنید

رئیس پلیس فتا پایتخت اعلام کرد روشن بودن فیلترشکن هنگام استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، می‌تواند منجر به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد شود. موضوعی که به گفته وی تنها مختص ایران نیست و 21 میلیون نفر در سراسر جهان قربانی آن شده‌اند. اما آیا هر فیلترشکنی خطرناک است؟

اگر ساکن ایران باشید، تقریبا برای استفاده از نیمی از خدمات فضای مجازی بایستی از VPN یا همان فیلترشکن استفاده کنید. چرا که بسیاری از پلتفرم‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها یا در ایران فیلتر شده‌اند یا دسترسی کاربران ایرانی به علت تحریم‌ها به آن‌ها محدود شده است.

اما برخی از این فیلترشکن‌های رایگان، نوعی بدافزار بوده که می‌تواند اطلاعات مهمی از قبیل آدرس ایمیل کاربران را جمع‌آوری کرده و با ارسال پیام‌های فیشینگ، حساب افراد را خالی کند.

«داود معظمی گودرزی»، رئیس پلیس فتا پایتخت با هشدار به کاربران فیلترشکن‌ها، اظهار داشت این افراد به هنگام استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، VPN را خاموش کنند:

نوشته های مشابه

«بارها شاهد این موضوع بودیم که شهروندان به خاطر روشن بودن فیلترشکن و استفاده از پروکسی به سایت‌های حاوی فایل‌های مخرب و سایت‌های فیشینگ هدایت شدند. این موضوع علاوه بر نقض حریم خصوصی، باعث سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد می‌شود.»

به گفته رئیس پلیس فتا پایتخت، فیشینگ تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و مانند آن‌ها از طریق جعل یک وب‌گاه، آدرس ایمیل و مانند آن‌ها است.

وی با بیان اینکه این موضوع مختص ایران نیست تاکید کرد اطلاعات 21 میلیون نفر در سراسر جهان با استفاده از این بدافزارها به سرقت رفته است.

VPN به هر دلیلی در کشورهای مختلف به کار گرفته می‌شود برخی از آن‌ها در واقع بدافزار هستند که به راحتی بعد از نصب روی سیستم ها، اطلاعات افراد را به سرقت می برند.

معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تاکید بر لزوم تدوین قوانین در حوزه فضای مجازی اظهار داشت در تلاش هستند تا با ارسال پیامک، سواد دیجیتالی مردم را در فضای رسانه‌ای افزایش دهند.

لازم به یادآوری است که از نصب و استفاده از فیلترشکن‌های رایگانی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند خودداری کرده و بهتر است VPN را از پلی استور تهیه کنید. اگرچه اعتماد صد در صدی به این مسیر دانلود هم نیست و همچنان موارد امنیتی مثل عدم روشن بودن فیلترشکن هنگام استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک را رعایت کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا