سرور مجازی
رمز ارز

کدام استیبل کوین پایدارترین ارز دیجیتال بازار است؟

کدام استیبل کوین پایدارترین ارز دیجیتال بازار است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

استیبل کوین‌های وابسته به دلار مدت‌هاست که به عنوان پل قابل اعتمادی بین دنیای ارزهای دیجیتال و سیستم‌های مالی سنتی در نظر گرفته شده‌اند.

با این حال، تحقیقات اخیری که توسط دکتر کریستینا پولیزو، آنوپ گارگ و میگل دلاماتا در موسسه رتبه‌بندی S&P Global انجام شده، درجات مختلفی از ثبات را در بین این استیبل کوین‌ها، به‌ویژه از نظر حفظ پیوند آنها با دلار آمریکا، روشن کرده است.

در میان پنج استیبل کوین پیشرو مورد بررسی که شامل تتر (USDT)، بایننس یواس‌دی (BUSD)، یواس‌دی کوین (USDC)، پکس دلار (USDP)، و دای (DAI) می‌شوند، دو استیبل کوین دای و USDC عدم وابستگی بیشتری به دلار (Depegging) نشان داده‌اند. به عبارت دیگر، در طول دو سال گذشته، این دو استیبل کوین در مقایسه با همتایان خود زمان بیشتری را زیر 1 دلار سپری کرده‌اند.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

قابل توجه است که USDC با سقوط به 0.87 دلار در مارس 2023 که به سقوط بانک سیلیکون ولی مرتبط است، افت قابل توجهی را تجربه کرد. این رویداد بر اهمیت عواملی مانند حکمرانی خوب، وثیقه و ذخایر کافی، نقدینگی، اعتماد بازار و پذیرش در حفظ استیبل کوین تاکید کرد.usdc-dai-depegged-more-than-usdt-sp-global-researchاین تحقیق همچنین فراوانی رویدادهای دی‌پگ شدن را برجسته کرد، به طوری که USDC و دای در مقایسه با تتر و BUSD با مشکلات بیشتری روبرو هستند.

با این حال، رویدادهای کوتاه‌تر دی‌پگ شدن که تنها یک دقیقه طول می‌کشد، مخصوصاً برای آستانه‌های نزدیک به 1 دلار، تنها یک نوسان کوچک هستند. رویدادهای طولانی‌تر دی‌پگ شدن معنی‌دارتر در نظر گرفته می‌شود و در نتیجه، تتر پایدارتر از USDC معرفی شد.

با وجود مداوم ترس، عدم اطمینان، و شک در رسانه‌ها پیرامون تتر، یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهند که USDT ثبات بیشتری نسبت به رقیب خود USDC در همان دوره از خود نشان داده است.

علاوه بر این، تتر از ابتدای سال تا کنون شاهد افزایش 25 درصدی عرضه خود بوده و به 83 میلیارد USDT رسیده است که سهم بازار 67 درصدی را به آن می‌دهد. در همین حال، عرضه USDC حدود 41.5 درصد کاهش یافته که باعث شده است سهم بازار آن به 21 درصد کاهش یابد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا