سرور مجازی
فضای مجازی

نوکیا شبکه 6G تا سال ۲۰۳۰ را در دسترس قرار می‌دهد

در حالی که شبکه 5G هنوز در سرتاسر جهان در دسترس نیست، نسل بعدی شبکه 6G در حال حاضر شروع به ایجاد سرفصل در فضای فناوری کرده است. این در حالی است که برای مثال در برخی از مناطق هند، مردم هنوز سرعت واقعی شبکه 4G را تجربه نکرده اند. کوالکام، اپل، گوگل و ال جی از جمله شرکت‌هایی هستند که به توسعه این فناوری متعهد شده اند. با این حال، اکنون به نظر می‌رسد که نوکیا نیز به این حزب می‌پیوندد. پکا لوندمارک، مدیرعامل نوکیا، در جریان سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، مدعی شد که شبکه موبایل 6G تا پایان این دهه عملیاتی خواهد شد.

به نقل از گیزموچاینا، پکا لوندمارک، مدیر عامل نوکیا، در یک پنل در مجمع جهانی اقتصاد در داووس اظهار داشت که شبکه‌های موبایل 6G تا سال ۲۰۳۰ به صورت تجاری در دسترس خواهند بود. با این حال، لوندمارک معتقد نیست که این شرکت بتواند این نسل اینترنت را در رابط کاربری‌های رایج مورد استفاده قرار دهد.

شبکه 6G

لوندمارک گفت: «تا آن زمان، قطعاً گوشی هوشمندی که امروز می‌شناسیم، دیگر رایج‌ترین رابط کاربری نخواهد بود.» او جزئیات زیادی در مورد اینکه دقیقاً چگونه شرکت نوکیا قصد دارد این فناوری را مورد استفاده قرار دارد عنوان نکرد، اما ادامه داد که تا سال ۲۰۳۰، یک “دوقلوی دیجیتالی از همه چیز” وجود خواهد داشت، که به “منابع محاسباتی عظیم” نیاز دارد.

در حال حاضر، ما نمی‌دانیم که 6G چقدر سریع خواهد بود، سرعت توسط اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) در آینده نزدیک تعریف خواهد شد. با این حال، تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰۰ برابر سریعتر از 5G باشد.


بیشتر بخوانید

  • کره جنوبی نمونه‌های اولیه ۶G را در سال ۲۰۲۶ آماده می‌کند

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا