سرور مجازی
فضای مجازی

طوفان شهاب سنگی با هزار ستاره آسمان آمریکای شمالی را روشن می‌کند

بارش شهابی تاو هرکولیدز در ۳۰ و ۳۱ مه ممکن است آسمان آمریکای شمالی را روشن کند. در صورت بارش شهابی تاو هرکولیدز آسمان شب پر از ستاره‌های در حال تیراندازی می‌شود. این مسیرهای ستاره‌ای از بارش شهابی اتا دلوی در سال ۲۰۲۰ است. همچنین بارش شهابی اتا دلوی بارشی است که هر سال در فصل بهار روی می‌دهد.

به گزارش space.com، در صورتی که بارش شهابی تاو هرکولیدز  به درستی اتفاق بیوفتد، می‌تواند یک”طوفان شهاب سنگی” تماشایی را ایجاد کند که به ۱۰۰۰ ستاره پرتاب در ساعت منجر می‌شود. همچنین در هنگام جستجوی ستاره‌های در حال تیراندازی، در آسمان حداقل آلودگی نوری وجود خواهد داشت.

بیل کوک، مدیر دفتر محیط زیست شهاب‌سنگ ناسا می‌گوید: اگر این ستاره دنباله‌دار آهسته‌تر از ۲۲۰ مایل در ساعت (۳۲۱ کیلومتر در ساعت) حرکت کنند، هیچ چیزی به زمین نمی‌رسد و از این دنباله دار هیچ شهابی وجود نخواهد داشت.

طوفان شهاب سنگی تاو هرکولیدز

مرکز پرواز در هانتسویل، آلاباما، می‌گوید: این شهاب‌ها در حوالی ساعت ۲ بامداد به وقت محلی به بهترین شکل قابل مشاهده خواهد بود و برای دیدن تصویر باکیفیت تر، مردم باید از نور‌های شهری دور شوند. این شهاب دنباله دار مدتی است که از هم می‌پاشد و منجر به مشاهده حدود ۷۰ قطعه در اوایل سال ۲۰۰۶ شد. اما ناسا احتمال می‌دهد قطعات بیشتری در کمین منظومه شمسی هستند.

همچنین آژانس ناسا هشدار داد: اگر این شهاب امسال به ما برسد، زباله‌های SW۳ با سرعتی آهسته به جو زمین برخورد خواهند کرد و تنها با سرعت ۱۰ مایل [۱۶ کیلومتر]در ثانیه حرکت می‌کنند.


بیشتر بخوانید

  • احتمال وجود آب در مریخ با مطالعه یک شهاب سنگ

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا