سرور مجازی
فضای مجازی

فناوری بیومتریک به جای پاسپورت راهی فرودگاه‌ها شد

به زودی فناوری جدید به مسافران پرواز‌های هوایی این امکان را می‌دهد که هنگام سوار شدن نیازی به نشان دادن گذرنامه‌های خود نداشته باشند.

به گزارش travelawaits.com، فرودگاه بین‌المللی میامی در آمریکا به زودی در تمام در‌های ورودی خود از سیستم پرواز بیومتریک استفاده می‌کند. میامی اولین فرودگاهی است که از این تکنولوژی جدید استفاده می‌کند. در این تکنولوژی مسافران هنگام عبور از پیشخوان و سوار شدن به هواپیما، به جای نشان دادن پاسپورت خود با دستگاه بدون لمس دوربین شناسایی می‌شوند.

به گفته مقامات فرودگاه، نصب این دستگاه‌ها قرار است به زودی آغاز شود. انتظار می‌رود نصب این دستگاه‌ها تا پایان سال ۲۰۲۳ زمان ببرد. رالف کوتیه، مدیرعامل و مدیر این فرودگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد مشتاقانه منتظر تجربه جدید مسافران خود با این راه‌حل مدرن هست. کوتیه ادامه داد، میامی به شلوغ‌ترین فرودگاه آمریکا برای سفر‌های بین المللی تبدیل شده است و تعداد مسافران هر ماه افزایش می‌یابد. به گفته او تصویر بیومتریک یکی از گام‌های مهمی است برای رشد بیشتر در سال‌های آینده برداشته شده است.

 فناوری بیومتریک

فناوری بیومتریک

شاید برای شما هم سوال شده باشد که فناوری بیومتریک چیست؟ این برنامه که توسط گمرک، حفاظت مرزی آمریکا (CBP) و وزارت امنیت داخلی توسعه یافته بود، گزارش کمیسیون در۱۱ سپتامبر آغاز شد. کمیسیون ۱۱ سپتامبر به CBP دستور داد بازدیدکنندگان داخل و خارج از کشور را به صورت بیومتریک تأیید کنند.

با توجه به CBP، کار با این برنامه ساده است. در هنگام سوار شدن یا ورود، عکس مسافر در هر جایی که معمولاً پاسپورت خود را برای بازرسی ارائه می‌دهند، گرفته می‌شود. عکس گرفته شده با تصویر پاسپورت یا ویزای موجود مورد مقایسه قرار می‌گیرد. 

تمامی عکس‌های مسافران شهروندان آمریکا حذف می‌شوند و هیچ عکسی با شرکای صنعتی به اشتراک گذاشته نمی‌شود. در مورد فرودگاه میامی، این روند ساده شده است. عکس گرفته و مقایسه می‌شود، درنتیجه یک نماینده گیت تأیید می‌کند که نام با کارت پرواز بدون دخالت CBP مطابقت دارد. CBP می‌گوید: مقایسه بیومتریک صورت، تنها یکی از روش‌هایی است که از مرزهایمان محافظت می‌کنیم و در عین حال تجربه سفری ایمن‌تر و کارآمدتر را برای مسافران ارائه می‌دهیم.

تصمیم گرفته شده برنامه‌ای است که مقامات میامی مشتاق اجرای آن هستند. به گفته شهردار دانیلا لوین کاوا، راه اندازی شبانه روزی بیومتریک در MIA جدیدترین روشی است که شهرستان میامی برای بهبود خدمات به مشتریان و ساده کردن بررسی استفاده می‌کند. SITA، شرکتی که مسئولیت فناوری در میامی را بر عهده دارد، می‌گوید: فرآیند سوار شدن به هواپیما یک مزیت بزرگ برای مسافران خواهد بود. ماتیس سرفونتین، رئیس آمریکا در SITA اعلام کرد: در سطح جهان مسافران می‌خواهند سفری سریع‌تر از طریق فرودگاه داشته باشند، به طوری که مراحل کلیدی سفر به صورت خودکار انجام شوند.


بیشتر بخوانید

  • نحوه انتخاب یک برنامه مدیریت رمز عبور مناسب

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا