سرور مجازی
فضای مجازی

فرصت ویژه قرارداد 25 ساله با چین برای رونق حداکثری بنادر ایران

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا صالحی با تأکید بر لزوم رقابت پذیری هرچه بیشتر بنادر ایران به منظور دستیابی سهم مناسب از بازار منطقه ای و بین المللی، اظهار کرد: با توجه به این‌که بنادر ایران از مزایای فوق العاده ای برخوردار هستند، لذا ضروری است سرعت جابجایی کالا را افزایش دهیم. در سطح کلان اقتصاد کشور نیز به امنیت و ثبات اقتصادی توجه ویژه ای داشته باشیم تا فعالان بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بنادر ایران ترغیب شوند.

وی افزود: مسئله مهم دیگری که باید توجه داشت تسهیل قوانین و مقررات برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران؛ باید در چارچوب قوانین، مانع زدایی را در دستورکار قرار داد تا شاهد حضور هرچه بیشتر سرمایه گذاران در حوزه بندری و دریایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید اطمینان بخشی لازم به منظور سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بندری و دریایی ارائه شود، تصریح کرد: با بسترسازی مناسب باید شرایطی فراهم شود، تا فعالان اقتصادی بخش خصوصی آزادانه با یکدیگر رقابت و بهترین خدمات را ارائه کنند.در راستای توسعه فعالیت بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری، ضروری است که بخشی از فعالیت های دولت به بخش خصوصی واگذار شود و تعامل و همکاری افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی امکان بالفعل کردن مزیت های بالقوه حوزه بندری و دریایی را دارد، گفت: تعامل هرچه بیشتر بخش خصوصی با سایر کشورهای دنیا می تواند دستاوردهای اقتصادی بیشتری را در حوزه بندری و دریایی برای کشور به همراه داشته باشد، بنابراین باید فرصت و امکان بروز توانایی به بخش خصوصی در این زمینه داده شود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه تحریم ها شرایط سختی را برای حوزه بندری و دریایی کشور به وجود آورده است، یادآور شد: بخش خصوصی توانایی رقابت با بودجه بخش دولتی را ندارد و حضور در این فضا برای فعالان اقتصادی توجیه اقتصادی ندارد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا