سرور مجازی
فضای مجازی

ربات کنترل از راه دور که کوچک‌تر از کک است

مهندسان دانشگاه نورث وسترن کوچکترین ربات راه رفتن کنترل شده از راه دور را ساخته اند. این ربات به شکل یک خرچنگ کوچک طراحی شده است.

به گزارش sciencedaily.com، محققان توانسته اند ربات‌هایی شبیه کرم‌های اینچ، جیرجیرک‌ها و سوسک‌ها به اندازه میلی‌متر بسازند. این تحقیق درمرحله اکتشافی است و محققان بر این باورند که این فناوری ممکن است زمینه دستیابی به ربات‌هایی در ابعاد کوچک را که می‌توانند کار‌های عملی را در فضا‌های محدود انجام دهند، فراهم کند.

در سپتامبر گذشته، همین تیم یک ریزتراشه بالدار را ساختند که کوچکترین سازه پروازی ساخته شده توسط انسان بود. از این ربات‌های کوچک ممکن است به عنوان عاملی برای تعمیر، مونتاژ سازه‌ها یا ماشین‌های کوچک در صنعت، دستیار جراحی برای پاکسازی عروق گرفتگی، توقف خونریزی داخلی یا از بین بردن تومور‌های سرطانی استفاده شود.

کد ویدیو

هووانگ که کار تئوری این پروژه را مدیریت می‌کرد، می‌گوید، این فناوری انواع مدالیته‌های حرکتی کنترل شده را امکان پذیر می‌کند و توانایی راه رفتن با سرعت مناسبی را دارد. ربات طراحی شده که کوچکتر کک است با سخت افزار پیچیده، هیدرولیک یا برق کار نمی‌کند، اما در انعطاف پذیری و کشسانیقدرت مناسبی دارد.

محققان برای ساخت این ربات از یک ماده آلیاژی که نیاز به گرم کردن داشت، شکل گرفت. محققان برای گرم کردن سریع ربات از یک پرتو لیزر اسکن شده در نقاط مختلف بدنش استفاده کردند. پرتو لیزر ربات را از راه دور کنترل و اسکن لیزری، جهت راه رفتن آن‌را تعیین می‌کند.

راجرز که یکی از پیشگامان بیوالکترونیک است، می‌گوید از آنجایی که این ربات ابعاد کوچکی دارد در هنگام خنک شدن از سرعت مناسبی برخوردار است. همچنین کاهش اندازه این ربات‌ها به آن‌ها امکان می‌دهد با سرعت بیشتری حرکت کنند. هوانگ و راجرز برای ساخت چنین ربات کوچکی به تکنیک هشت سال خود روی آوردند. این تکنیک برای مونتاژ پاپ آپ از کتاب پاپ آپ کودک الهام گرفته شده است. راجرز می‌گوید: با استفاده از تکنیک‌های مونتاژ و مفاهیم مواد، می‌توان ربات‌های راه رفتن را با هر اندازه یا شکل سه بعدی ساخت.


بیشتر بخوانید

  • استفاده از وای فای برای جهت یابی دقیق ربات ها

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا