سرور مجازی
فضای مجازی

12 میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض تخریب و فرسایش قرار دارد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته در روز جهانی مقابله با بیابانزایی با اشاره به اینکه ظرف تولید غذا با گسترش پدیده بیابانزایی در کشور در حال کوچکتر شدن گفت: مساحت بیابان های کشور در حدود 32 میلیون هکتار است و این معنای 2برابر بودن ظرفی است که برای تولید غذا استفاده می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه این میزان از مساحت بیابان با شاخص ها و معیارهای دیگر ممکن است بیشتر از این عدد هم باشد گفت: برخورد ما با سرزمین باید نگاه بیابانی باشد حتی مناطق سبز نیز بایستی مانند مناطق خشک برخورد شود تا اینکه این مناطق تبدیل به بیابان نشود.

خاوازی با بیان اینکه پدیده بیابانزایی در کشور پدیده ای خاموش است خاطر نشان کرد: برای مقابله با بیابانزایی باید بسته هوشمند، پایدار و پیوسته تدوین شود و برنامه ریزی جامع و کامل در این باره ضروری است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از راه های مقابله با بیابانزایی کشاورزی حفاظتی است افزود: میزان کشاورزی حفاظتی از 200 هزار هکتار در این دولت به 2 میلیون هکتار در کشور افزایش پیدا کرده است.

وی با تأکید بر مشارکت مردمی برای مقابله با بیابانزایی گفت: پدیده مقابله با بیابان کار یک نفر و سازمان نیست و همه باید دست به دست هم دهیم تا از تخریب سرزمین و فرسایش خاک جلوگیری شود.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی 12 میلیون هکتار اراضی کشور در معرض تخریب سرزمین هستند و باید زمینه حضور بخش مردمی و از جمله خیرین برای مقابله با پدیده بیابانزایی توسط سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

«معجزه آبخیزداری» |فرونشست زمین؛ فاجعه خاموش قرن«معجزه آبخیزداری»|سوء مدیریت آب؛ عامل اصلی وقوع بلایا و مخاطرات طبیعی/ آبخیزداری راه علاج است«معجزه آبخیزداری»|جمع آوری آب باران؛ راهی مطمئن و کم هزینه برای مقابله با خشکسالی و سیل

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا