سرور مجازی
فضای مجازی

آماری از هزینه‌های پرواز خصوصی اسپیس ایکس

پرسیدن اینکه هزینه یک پرواز اسپیس ایکس چقدر است سوالی است که ذهن برخی از علاقمندان به فضا را مشغول کرده است. جدای از این واقعیت واضح که یک شخص ابتدا باید در سطح ایلان ماسک ثروتمند باشد تا حتی به پرسیدن فکر کند، عوامل زیادی قیمت واقعی را تعیین می‌کنند.

به گزارش slashgear، سه رقیب فعلی در مسابقه بزرگ فضایی خصوصی شرکت‌های SpaceX، Blue Origin و Virgin Galactic هستند. باید توجه کرد که حتی ناسا خواهان بخشی از درآمد‌های مرتبط با سفر خصوصی به فضا است. در سپتامبر ۲۰۲۱، اسپیس ایکس چهار فرد را به عنوان بخشی از ماموریت Inspiration۴ به مدار زمین پرتاب کرد. این سفر اولین پرواز غیرنظامی بود که حتی یک فضانورد حرفه‌ای سرنشین آن نبود. اسپیس ایکس هزینه نهایی این پرواز را فاش نکردند، اما MIT Technology Review به حدس و گمان حدود ۵۰ میلیون دلار برای هر صندلی در آن ماموریت اشاره می‌کند.

پرواز خصوصی اسپیس ایکس

هزینه‌های مطرح شده برای سفر به فضا

در آوریل ۲۰۲۲، ماموریت اکسیوم ۱ (Ax-۱) اسپیس ایکس راه اندازی شد و اولین بازدیدکنندگان خود را با هزینه‌ای بالغ بر ۵۵ میلیون دلار برای هر نفر به فضا برد. ماسک گفت که در سال ۲۰۱۶ هزینه پرتاب موشک فالکون ۹ مبلغ ۶۲ میلیون دلار بود، اما در سال ۲۰۲۰، کریستوفر کولوریس، مدیر یکپارچه سازی وسایل نقلیه اسپیس ایکس گفت که این شرکت با استفاده مجدد از موشک‌های فالکون ۹ توانسته هزینه پرتاب را به حدود ۲۸ میلیون دلار کاهش دهد.

 پرواز خصوصی به فضا

همچنین باید اشاره کرد که به گزارش TechCrunch، شرکت Virgin Galactic برای یک سفر زیر مداری ۹۰ دقیقه‌ای ۴۵۰ هزار دلار (همراه با ۱۵۰ هزار دلار سپرده) دریافت می‌کند. پس از پرواز Inspiration۴، ماسک اظهار داشت که سفر به فضا در ابتدا “بسیار پرهزینه” خواهد بود، اما با گذشت زمان کاهش می‌یابد و فضا را برای همه قابل دسترس‌تر می‌شود. آن زمان احتمالاً در آینده نزدیک ما نخواهد بود، اما با تمایل بشر برای بازدید فضا احتمالا امکان سفر به فضا برای تمام انسان‌ها با سرعت بیش تری تحقق می یابد.


بیشتر بخوانید

  • قیمت بلیط سفر فضایی با بالون‌های هیدروژنی چقدر است؟

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا