سرور مجازی
فناوری

احتمال افزایش ارزش آیپاد پس از توقف تولید این محصول!

اپل بالاخره تصمیم گرفت که از 10 مه 2022 تولید آیپاد را متوقف کند. اما به نظر می‌رسد که اکنون با به تاریخ پیوستن این موزیک‌پلیر جذاب اپل، که به عنوان واکمن جدید برای خود جایگاهی دست و پا کرده بود، قیمت‌های جالبی از آیپادهای نو و دست دوم در محیط وب دیده می‌شود.
 
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از اسلش‌گیر، دیلی‌میل در گزارشی اعلام کرد که ظاهراٌ ارزش آیپادها در اینترنت رشد چشمگیری یافته و در سایت‌هایی مانند ای‌بی قیمت آن به هزاران دلار رسیده است. یک بررسی سریع و اجمالی در لیست آیپاد در ای‌بی نشانگر عرضه طیف گسترده‌ای از آیپادها برای فروش است، و حتی یک آیپاد کلاسیک نسل اول به ارزش 23 هزار دلار برای فروش گذاشته شده است.
 
البته آیپاد نسل اول هنوز به طور گسترده‌ای با قیمت 300 تا 700 دلار در فروشگاه‌ها یافته می‌شود. با این حال ظاهراٌ حجم جستجوی eBay iPod در گوگل ترندز نیز رو به افزایش گذاشته است.
 

دلیل اهمیت آیپاد چیست؟

 نوستالژی محرکه اول این افزایش قیمت ناگهانی است. در طی دو دهه اخیر، آیپاد در سایه دستگاه‌های دیگر اپل قرار گرفته است. به عنوان مثال، اگر شما یک آیفون (یا یک گوشی اندرویدی) دارید نیازی به داشتن یک آیپاد برای اجرای فایل‌های موسیقی ندارید مگر آنکه بخواهید یک دستگاه جداگانه را داشته باشید که برایتان امکان گوش دادن به موسیقی بدون اینکه اپ‌های دیگر مزاحمتی ایجاد کنند را فراهم بیاورد. ولی حتی با این قابلیت هم آیپاد دیگر جایگاه جذابی در خط تولید محصولات اپل نداشت.
 
مسلماٌ آخرین میخ بر تابوت را اپل واچ سری 5، در سال 2019، زد، چرا که اولین ساعت هوشمند اپل دارای فضای ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی بود. این مقدار از حافظه داخلی برای میزبانی از هزاران آهنگ کفایت می‌کند و دیگر نیازی به حمل یک دستگاه هوشمند اضافی در جیب را از بین می‌برد، به ویژه اگر یک اسمارتفون قوی دارای یک آبونمان Apple Music+ یا اسپاتیفای هم از قبل داشته باشید.

با اینکه در سال 2022 دیگر آیپاد کاربردی ندارد ولی همچنان جایگاهی در تاریخ خواهد داشت. به ویژه از این جهت که اپل از طریق آن تاریخ موسیقی را برای همیشه تغییر داد.
 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا