سرور مجازی
فضای مجازی

بودجه 1400 راهکارها و گره‌گشایی‌های مناسبی برای صنعت آب و برق دارد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم،رضا اردکانیان،وزیرنیرو ظهر امروز در حاشیه بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از مرکز راهبری شبکه برق کشور با اشاره به بودجه صنعت آب و برق در سال 1400 گفت: بیش از اینکه منابع مالی در اختیار این صنعت قرار بگیرد، راهکارها و گره‌گشایی‌های مناسبی صورت گرفته که امیدوار هستیم دولت سیزدهم با عملکرد خود طی امسال موجب تثبیت مواد و احکام سند بودجه در سال‌های آتی شود.

وی با بیان اینکه ناترازی تولید و مصرف برق در تابستان 1400 به 12 هزار مگاوات رسید، اظهار کرد: افزایش بی‌سابقه مصرف برق به دلیل رشد مصرف صنایع بزرگ به میزان 1500 مگاوات، استخراج رمز ارز با مصرف بیش از 2 هزار مگاوات، افزایش بی‌سابقه دما، خشکسالی بی‌سابقه که باعث کاهش بارندگی‌ها و خروج بیش از نیمی از نیروگاه‌های برق آبی از مدار تولید شد از جمله عواملی ناترازی تولید و مصرف برق است.

وزیر نیرو با اشاره به برنامه ریزی های متعدد برای گذر از پیک برق تابستان خاطرنشان کرد: امسال 45 برنامه عملیاتی برای گذر از پیک داشتیم که به اجرا در آمد اما به‌دلیل افزایش ناترازی تولید و مصرف برق فشار زیادی به شبکه وارد شد.

وی با قدردانی از همکاری بخش صنعت و کشاورزی یادآور شد: میزان همکاری صنایع و کشاورزان با طرح‌های مدیریت بار از 65 درصد در سال گذشته به 77.8 درصد در سال جاری رسید که باعث مدیریت بار به میزان 6500 مگاوات شد.

فرمانده مدیریت تامین برق کشور با اشاره به کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز نیز خاطرنشان کرد: تا کنون 4057 مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز کشف و جمع‌آوری شده که برای تولید این میزان مصرف برق و رساندن آن به محل مصرف، باید نیروگاهی به بزرگ 800 مگاوات احداث می‌شد.

وزیر نیرو در این بازدید از رئیس مجلس درخواست کرد تا مجلس در همکاری با دولت در جهت رفع ناترازی‌های تولید و مصرف انرژی و موضوع تعرفه‌ها اقدام جدی و عملی را انجام دهند.

گفتنی است، "محمدباقر قالیباف" رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (جمعه) در پی دعوت وزیر نیرو از مرکز راهبری شبکه برق کشور و مرکز پایش صنعت برق بازدید کرد. "رضا اردکانیان" در این بازدید گزارشی از مدیریت برق کشور و ساز و کارهای برنامه‌ریزی شده برای تامین برق در تابستان امسال ارائه کرد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا