سرور مجازی
فضای مجازی

نیروی درونی سیاهچاله‌ها چیست؟

سیاهچاله‌ها یکی از مرموزترین پدیده‌های جهان هستند. دانشمندان برای کشف چگونگی اتصال درون سیاهچاله‌ها از ایده هولوگرامی استفاده می‌کنند.

به گزارش سایت slashgear؛ انریکو رینالدی یکی از محققان این مطالعه بیان می‌کند که مفهوم ما از درون سیاهچاله مبتنی بر نظریه گرانش است. این نظریه نشان می‌دهد که چه مقدار زمانی طول می‌کشد تا اجسام  از سیاه‌چاله‌عبور کنند. بیرون سیاهچاله علیرغم اینکه داخل آن به صورت سه بعدی عمل می‌کند، مسطح در نظر گرفته می‌شود.

آخرین تحقیق رینالدی نشان می‌دهد که درون یک سیاهچاله کشش گرانشی به گونه‌ای است که ما نمی‌توانیم آنچه را که در چشمان انسان می‌گذرد ببینیم. نحوه درک ما از آنچه در داخل یک سیاهچاله اتفاق می‌افتد. همانطور که رینالدی پیشنهاد می‌کند. به بهترین شکل از طریق یک طرح هولوگرافی توصیف می‌شود.

محققان با استفاده از مدل‌های ماتریس کوانتومی برای مطالعه ارتباط بین تئوری گرانش و تئوری ذرات، سیاه‌چاله‌ای را با مرکز سه‌بعدی توصیف کرده‌اند که می‌بینیم به لطف ذراتی که در دو بعد محاسبه می‌شوند، به ما نشان داده می‌شود. باز هم، طبق آخرین محاسبات، درون سیاهچاله فقط در حال حاضر به صورت ریاضی قابل توصیف است. تا زمانی که توانایی درک درون سیاهچاله را نداشته باشیم به نحوی که با درک کنونی ما از ماهیت جهان تطابق نداشته باشد، واقعاً مطمئن نخواهیم بود که آنچه می‌بینیم در آنجا وجود دارد یا خیر.


بیشتر بخوانید

  • کشف یک سیاهچاله ترکیبی که از دو سیاهچاله تشکیل شده است

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا