سرور مجازی
فضای مجازی

مشکلاتی که در زمینه مطالعات یوفو‌ها وجود دارد

اشیاء پرنده ناشناس (UFO) شامل نوعی رویداد‌های عجیب و غریب و غیرقابل توضیح هستند که مردم مدت هاست در تلاش برای یافتن پاسخ آن‌ها بوده اند.

به گزارش slashgear، مشاهدات یوفو‌ها چندین سال اخیر رایج بوده است و مستند‌های متعدد، گزارش‌های خبری و موارد دیگری برای این پدیده ساخته شده است. در حالی که گاهی اوقات به نظر می‌رسد که آن‌ها در واقعا یک بالون آب یا یک گاز یا چیز‌های معمولی دیگر در دنیای واقعی هستند. طبق یک مصاحبه با اختر زیست شناسان از مؤسسه علوم فضایی مرمر آبی و  مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا، آن‌ها ادعا کردند که در واقع دانشمندان غیرنظامی برای این پدیده به نوعی دستشان بسته است.

یوفو

مشکل چیست؟

به طور خلاصه، رابطه طولانی مدت ارتش با مخفی کاری یک ایده اثبات شده است. دانشمندانی که می‌خواهند دهه‌ها داده‌های یوفو‌ها را تجزیه و تحلیل کنند، به دلیل ناتوانی در دسترسی به جزئیات طبقه‌بندی شده نظامی مرتبط با داده‌ها با مشکل مواجه شده‌اند. یکی از اختر زیست شناسان توضیح می‌دهد که هنگام مطالعه داده ها، بسیار مهم است که بدانیم از چه ابزاری در جمع آوری آن داده‌ها استفاده شده است. اما ارتش ممکن است مایل نباشد جزئیات برخی از ابزار‌های خود را برای مردم فاش کند، بنابراین هرکسی که بخواهد سرنخ‌ها را جمع کند از همان ابتدا اطلاعات کلیدی را از دست خواهد داد.

مشکل دیگر این است که حجم قابل توجهی از داده‌های مربوط به پدیده‌های یوفو‌ها که در گذشته جمع‌آوری شده‌اند به صورت علمی جمع‌آوری نشده‌اند. این‌ها شرایط آزمایشگاهی کنترل شده نبودند و هیچ کس با قصد خاصی برای فهرست نویسی داده‌های مرتبط به اندازه‌ای که می‌توانست مستندسازی کند، آنجا نبود. داده‌های مربوط به یوفوها، در بسیاری از موارد، محصول اتفاقات غیرمنتظره و خود به خودی است که افراد را غافلگیر کرده است، بدون اینکه از قبل آماده شده باشد.

پدیده یوفو

هیچ کدام از این‌ها به این معنی نیست که نمی‌توان در این سوابق کاوش کرد و شروع به درک آنچه مستند شده است، کرد، اما بسیاری از جزئیات ممکن است به حدس و گمان محدود شده باشد. تا زمانی که به نقطه‌ای نرسیم که تمام اطلاعات موجود در پرونده‌هایی که در اختیار محققان قرار می‌گیرد اجازه کاوش را داشته باشد، حقیقت کامل در این موضوع قابل تشخیص نیست.


بیشتر بخوانید

  • جزئیاتی از برنامه پنتاگون برای شناسایی اشیاء پرنده ناشناس

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا