سرور مجازی
تکنولوژی

باگ AppGallery هواوی به کاربران اجازه می‌دهد اپ‌های پولی را بطور رایگان دانلود کنند

هواوی توسعه نرم‌افزارهای داخلی خود را از زمانی آغاز کرد که درگیر اختلافات میان دولت‌های چین و آمریکا شد. این کمپانی در پی ممنوعیت همکاری با گوگل دست به ایجاد AppGallery زد که در واقع نسخه چینی پلی‌استور گوگل و اپ‌استور اپل محسوب می‌شود اما حالا به نظر می‌رسد این پلتفرم دارای یک نقص ساختاری عظیم است.

پلتفرم AppGallery از قرار معلوم دارای نقطه ضعفی بسیار بزرگ‌ی است و بنابر گفته توسعه‌دهنده‌ای، با وجود آنکه ایراد مذکور از حدود 4 ماه پیش به هواوی گزارش داده شده اما این شرکت هنوز هیچ اقدامی جهت رفع آن صورت نداده است.

گفتنی است این نقص به هر کاربری که دارای سطحی از دانش فنی است و در کنار آن حوصله مورد نیاز برای دانلود و نصب را داشته باشد، اجازه می‌دهد تا هرگونه اپلیکیشن پولی را بدون پرداخت هزینه از روی AppGallery دانلود و نصب کند. امری که از لحاظ مالی به هیچ عنوان برای توسعه‌دهنگان در حال همکاری با هواوی جالب نیست.

نقص در پلتفرم AppGallery هواوی

باگ AppGallery هواوی

به گفته «دیلن راسل»، توسعه‌دهنده‌ای که ایراد مذکور را برای نخستین بار کشف کرده، مسئولیت این نقص به گردن توسعه‌دهندگان و موارد مرتبط با گواهی تایید اپلیکیشن‌های آنها نیست و مشکل از طرف هواوی است که همچنان برای ماه‌ها اقدامی در جهت رفع آن صورت نداده است.

نوشته های مشابه

به بیان ساده به نظر می‌رسد مشکل اینجا باشد که API یا واسط برنامه‌نویسی کاربردی AppGallery هیچ گونه گزینه‌ای جهت محافظت از اپلیکیشن‌های پولی به توسعه‌دهندگان ارائه نمی‌دهد. طوری که خود دیلن راسل توانست اپ‌های متعددی را با استفاده از این نقص دانلود و استفاده کند.

در پایان باید گفت که نقص مذکور نقطه ضعفی اساسی در پلتفرم اپلیکیشن هواوی به شمار می‌رود و سارقان اینترنتی قادرند با استفاده از API مشکل‌دار آن، حجم قابل توجهی از اپ‌های پولی را یکباره و به رایگان دانلود کنند، امری که در صورت عدم مداخله هواوی می‌تواند دردسرهای بسیاری را برای این کمپانی چینی به همراه داشته باشد.     

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا