سرور مجازی
تکنولوژی

این لیزر پر انرژی می‌تواند بطور نامحدود پهپادها و خمپاره‌اندازها را نابود کند [تماشا کنید]

شرکت Raytheon و Kord در یک بیانیه مشترک از ساخت جنگ‌افزار جدیدی خبر دادند که در واقع یک لیزر پرانرژی سوار بر یک استریکر (نفربر جنگی) است. این محصول در یک آزمایش چهار هفته‌ای توانسته چندین خمپاره‌انداز 60 میلی‌متری و تعداد پهپادی کوچک، متوسط و بزرگ را شکست دهد.

«انابل فلورس»، رئیس واحد سیستم‌های جنگی الکترونیکی Raytheon می‌گوید: «سربازان روزبه‌روز در میدان نبرد با تهدیدهای پیچیده‌تری روبرو می‌شوند و حسگرهای جنگی، نرم‌افزارها و لیزرهای ما آماده‌اند تا سطح جدیدی از محافظت را برای آن‌ها به ارمغان بیاورند. ارتش ما را با سخت‌ترین چالش دوران فعالیتمان مواجه کرده که مقابله با راکت، توپخانه و خمپاره است.»

نفربر لیزری

ارتش آمریکا همواره به دنبال توسعه جنگ‌افزارهایی برای دفاع زمینی موثر در برابر این تهدیدها بوده، اما دستیابی به این مهم نیازمند سیستمی است که بتواند حملات را شناسایی کرده و برای مقابله با آن‌ها برنامه‌ریزی کند. حالا برنامه DE M-SHORAD ارتش دقیقا آمده تا از سربازان در برابر تهدیدهای هوایی مختلف محافظت کند.

این محصول جدید از سیستم یکپارچه‌ساز Kord روی یک نفربر مخصوص جنگی و ماژول لیزری پرقدرت Raytheon به همراه سیستم راداری، سیستم کنترل پرتو و حسگر هدف‌یابی این شرکت استفاده می‌کند. خروجی کار جنگ‌افزاری است که نه تنها در حمله به مواضع زمینی موفق عمل می‌کند، بلکه قادر به مقابله با تهدیدات هوایی و دریایی است. نحوه عملکرد این فناوری در ویدیوی زیر قابل مشاهده است:

نوشته های مشابه

نفربر لیزری به‌صورت 360 درجه از مواضع دفاع می‌کند

این جنگ‌افزار لیزری با این قابلیت‌ها می‌تواند به‌صورت 360 درجه از پایگاه‌ها، فرودگاه‌ها، استادیوم‌ها و سایر مراکز نظامی و غیرنظامی دفاع کند. همچنین می‌توان از این سیستم به عنوان یک سیستم مستقل بهره گرفت یا آن را روی پلتفرم‌های گوناگون سوار کرد.

«بایرون برایت»، مدیر راهکارهای دولتی KBR، کمپانی مالک Kord می‌گوید: «این تیم یک بار دیگر نشان داد که سیستم لیزر پرانرژی به‌طور کامل یکپارچه شده و آماده ایستادگی در برابر تهدیدات پیچیده است. این محصول عملا با خشاب بی‌نهایت و هزینه تقریبا صفر بابت هر شلیک، ثابت کرده که پاسخی مناسب برای تهدیدهای نامتقارن از جمله تهدید پهپادها و خمپاره‌اندازهاست.»

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا