سرور مجازی
فضای مجازی

آمار نصب نسخه‌های مختلف اندروید مشخص شد

قبلا شرکت گوگل هر ماه آمار توزیع نسخه‌های اندروید را منتشر می‌کرد و به ما امکان می‌داد بدانیم کدام نسخه از اندروید پرکاربردتر است. البته در نهایت به دلیل تمسخر طرفداران آیفون، گوگل انتشار این اطلاعات را متوقف کرد.

این شرکت احساس می‌کرد که داده‌ها باعث می‌شوند اندروید بسیار پراکنده به نظر برسد. البته حدود سه سال پیش، گوگل اعداد توزیع نسخه‌های اندروید را بازگرداند.

آمار منتشر شده در نوامبر گذشته نشان داد که دو ماه پس از عرضه اندروید ۱۲، سیستم عامل اندروید ۱۰ با ۲۶.۵ درصد، پرکاربردترین نسخه این سیستم عامل بوده و پس از آن، اندروید ۱۱ آمار نصب ۲۴.۳ درصدی را به خود اختصاص داده است.

البته جدیدترین داده‌ها مربوط به تاریخ ۹ می‌است و نشان می‌دهد که اندروید ۱۱ در حال حاضر گسترده‌ترین نسخه اندروید است که تقریبا روی ۲۸.۳ درصد از گوشی‌های اندرویدی نصب شده است. افزایش ۲.۱ درصدی توزیع اندروید ۱۱ طی شش ماه گذشته، تقریباً با کاهش ۲.۶ درصدی توزیع Android ۱۰ در همان بازه زمانی (از ۲۶.۵ درصد به ۲۳.۹ درصد) مطابقت دارد.

سهم بازار نسخه‌های مختلف اندروید

اندروید ۹ با سهم بازار ۱۶.۲ درصد و اندروید ۸ با ۱۱.۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نسخه‌ها و آمار کامل را در تصویر بالا مشاهده کنید.

نبود اطلاعات مربوط به نسخه پایدار فعلی اندروید، اندروید ۱۲، می‌تواند به دلیل نحوه استفاده توسعه دهندگان از این اطلاعات و استراتژی آن‌ها باشد.


بیشتر بخوانید

  • چه مقدار فضای ذخیره سازی در یک گوشی اندرویدی نیاز است؟

 
دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا