سرور مجازی
فضای مجازی

جدال رئیس آمازون و فیسبوک بر سر متاورس

در هفته جاری دیوید لیمپ، رئیس شرکت آمازون، گفت که نمی‌خواهد حتی برای چند ساعت در یک دنیای مجازی زندگی کند.

به گزارش سایت ورج؛ او گفت که در آینده نوعی تغییر مکان وجود خواهد داشت که پیش بینی می‌شود بر روی دستگاه‌هایی همچون تلفن و هدفون‌های بی‌سیم  تمرکز کرده و با کمک آن‌‎ها  افرادی که در یک خانه هستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

متاورس چیست؟

به گفته لیمپ اگر از  چند نفر بپرسم که  متاورس چیست، پاسخ ‌های مختلف دریافت می‌کنم که بدین معناست کاربران تعریف مشترکی از اصطلاح متاورس ندارند،  و این بسیار بد است. وقتی صحبت از متا به میان می‌آید، مارک زاکربرگ سعی کرده منظور خود را از متاورس توصیف کند، اما این اصطلاح جزئیات مشخصی ندارد. اگرچه او می‌گوید که عینک‌های AR برای درک بهتر متاورس نقش مهمی  ایفا خواهند کرد. به گفته رئیس آمازون، عینک‌های واقعیت افزوده بهتر از واقعیت مجازی هستند، زیرا کاربران حداقل می‌توانند دنیای واقعی را مشاهده کنند.

مدیر عامل Snap Inc نیز  درباره متاورس  گفت:”شرط بزرگ این شرکت روی دنیای واقعی است که در آن افراد می‌توانند زمان خود را با هم بگذرانند.” رئیس سابق نینتندو آمریکا هم گفت که فکر می‌کند مردم نمی‌خواهند تمام اوقات سرگرمی خود را در واقعیت مجازی بگذرانند.

 متاورس

او همچنین گفت:”صرف اینکه بسیاری از افراد در حوزه فناوری چیزی را مسخره می‌کنند به این معنی نیست که قطعاً شکست خواهد خورد. پس از آن‌که اپل اولین آیفون را معرفی کرد، استیو بالمر، مدیرعامل وقت مایکروسافت، کمبود کیبورد و برچسب قیمت آن را به سخره گرفت. با این حال، حداقل به نظر من، بین گفتن اینکه یک محصول به دلایلی عالی نیست و گفتن اینکه اساساً با روشی که مردم می‌خواهند زندگی کنند ناسازگار است، تفاوت وجود دارد. به نظر من پیش‌بینی اینکه چه کسی در نهایت حق دارد دشوار است.”


بیشتر بخوانید

  • کاربرد‌های فناوری متاورس که دنیا را تغییر می‌دهد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا