سرور مجازی
فضای مجازی

جدیدترین تصویر تلسکوپ هابل از ستاره‌ای که ۳۲ برابر خورشید است

میلیون‌ها ستاره در آسمان صاف شب از زمین قابل مشاهده هستند. آن‌ها مانند نقاط کوچکی درخشان هستند ظاهر می‌شوند، اما یک ستاره وجود دارد که برای حمایت از حیات خود را می‌سوزاند. این خورشید است که چندین سیاره از جمله زمین به دور آن می‌چرخند.

به گزارش gadgets۳۶۰، حالا ستاره‌ای را تصور کنید که ۲۰۰ هزار برابر درخشان‌تر و ۳۲ برابر جرم بزرگ تری از خورشید دارد. ناسا به تازگی تصویری را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد دنیای اطراف این ستاره چگونه خواهد بود. این ستاره که هرشل ۳۶ نام دارد، در مرکز سحابی مرداب، یک ستاره غول‌پیکر در صورت فلکی قوس و در فاصله ۴ هزار سال نوری از زمین قرار دارد.

سحابی پر از گاز‌های متلاطم، باد‌های ستاره‌ای طوفانی مانند و تشعشعات شدید، از جمله پرتو‌های فرابنفش قدرتمندی است که از ستاره ساطع می‌شود. این فعل و انفعالات منظره‌ای فانتزی از برآمدگی‌ها، حفره‌ها و کوه‌های گاز و غبار ایجاد می‌کنند. به گفته ناسا، از نظر کیهانی، این ستاره عظیم هنوز جوان است و این حدود ۱ میلیون سال سن دارد.

ستاره غول پیکر

تصویر این ستاره توسط تلسکوپ هابل ناسا گرفته شده است. این تلسکوپ پروژه مشترک ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) است. به گفته آژانس فضایی، هرشل ۳۶ هنوز جوان است و تا ۵ میلیون سال دیگر زنده خواهد ماند. در مقایسه، خورشید ما ۵ میلیارد ساله است و ۵ میلیارد سال دیگر زنده خواهد ماند. نمای هابل یک ساختار سه بعدی و ناحیه‌ای از سحابی را به وسعت حدود ۴ سال نوری نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید

  • هابل تصویر زیبایی از انفجار یک ابرنواختر منتشر می‌کند

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا