سرور مجازی
zoomit

انویدیا احتمالا GTX 1630 را برای حضور پررنگ‌تر در بازار کارت گرافیک‌های پایین‌رده معرفی می‌کند

براساس آنچه ویدیوکاردز می‌نویسد، انویدیا آماده است تا در آینده‌ای نزدیک با معرفی کارت گرافیک جدید Nvidia GeForce GTX 1630 رقابت با AMD را در بازار کارت‌های پایین‌رده وارد مرحله‌ی جدیدی کند. GTX 1630 قرار است اولین کارت گرافیک سری x30 در خانواده‌ی GTX باشد. پیش‌تر کارت‌‌هایی نظیر GT 730 و GT 1030 را در بازار دیده‌ایم، بااین‌حال کارت‌های یادشده اکنون بسیار قدیمی شده‌اند.

آخرین کارت گرافیک GTX مبتنی‌بر معماری Turing یعنی GTX 1650 در سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار شده و اکنون کارت گرافیکی سه ساله محسوب می‌شود.

با بالا رفتن قیمت پردازنده‌ی گرافیکی در بازار انویدیا تا حد زیادی از بازار کارت‌های گرافیک ارزان‌قیمت فاصله گرفته است. در اوایل سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی کارت گرافیک RTX 3050 بودیم، یعنی ۱۴ ماه پس از عرضه‌ی اولین مدل‌ها از کارت‌های گرافیک خانواده‌ی Ampere.

البته به دلیل برچسب قیمت ۲۴۹ دلاری در زمان عرضه و البته قیمت بالای ۳۳۰ دلار در خرده‌فروشی‌ها، همچنان بسیاری از گیمرها توانایی تهیه‌ی RTX 3050 را ندارند و نمی‌توانیم آن را کارت گرافیکی ارزان‌قیمت خطاب کنیم.

AMD که تقریباً در همان روزها کارت گرافیک Radeon RX 6500 XT و RX 6400 را روانه‌ی بازار کرد، به‌خوبی می‌داند انویدیا با بازار کارت‌های ارزان‌قیمت مشکل دارد. تیم قرمز پویش بازاریابی جدیدی به راه انداخته است تا ارزش بالای کارت‌های گرافیک سری AMD Radeon RX 6000 را نسبت‌به کار‌ت‌های سری GeForce RTX 3000، سری GTX 1600 و سری GTX 1000 نشان دهد.

در بازار کارت‌های گرافیک ارزان فاصله‌ی بین قیمت محصولات AMD و انویدیا بیشتر به چشم می‌آید، خصوصاً با در نظر گرفتن این حقیقت که کارت‌های ارزان‌قیمت برای بازی‌های سنگین و نمایش جلوه‌ی گرافیکی Ray Tracing تولید نشده‌اند.

مقایسه قیمت کارت گرافیک اقتصادی انویدیا و AMD

براساس آنچه منابعی ناشناس ادعا کرده‌اند کارت گرافیک GeForce GTX 1630 قرار است جایگزین GTX 1050 Ti شود و این یعنی احتمالاً قیمتش کمتر از ۱۹۰ دلار خواهد بود (GTX 1650 قیمت مشابهی دارد). در حال حاضر به مشخصات فنی GTX 1630 دسترسی نداریم، اما پیش‌بینی می‌کنیم این کارت گرافیک مجهز به تراشه‌ی TU117 و حافظه‌ی بهبودیافته‌ی GDDR6 باشد و از توان زیر ۷۵ وات استفاده کند.

کارت گرافیک GTX 1650 در پنج مدل مختلف روانه‌ی بازار شده است که از تراشه‌های TU106 و TU116 و TU117 استفاده می‌کنند و حتی مدلی با پسوند SUPER دردسترس مشتریان قرار دارد. همه‌ی این کارت‌های گرافیک در تمام بازارها عرضه نشده‌اند و شاید اتفاق مشابهی را برای GTX 1630 نیز شاهد باشیم.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا