سرور مجازی
فضای مجازی

اوپک تخمین خود درباره تولید نفت کشورهای غیر اوپک را کاهش داد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماه ژوئیه خود پیش بینی کرد که عرضه نفت توسط کشورهای غیر اوپک در سال 2021 به میزان 810 هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد. این برآورد در مقایسه با پیش بینی ماه ژوئن 30 هزار بشکه کاهش یافته است.

بنابراین تأمین نفت از کشورهای غیر اوپک به 63.8 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. رشد عرضه نفت عمدتا از سوی کانادا، نروژ، برزیل، چین و گویان صورت می گیرد. تولید هیدروکربن های مایع در ایالات متحده نیز فقط با 0.06 میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، تا آنجا که به سوخت مربوط می شود، تقاضا برای بنزین و گازوئیل افزایش خواهد یافت که ناشی از عادی شدن شرایط حمل و نقل و جابجایی بیشتر جمعیت ها در ایالات متحده، چین و هند است.

کشورهای اوپک تولید نفت را در ماه ژوئن نیم میلیون بشکه افزایش دادندامارات هرگونه توافق با عربستان در اوپک پلاس را تکذیب کرد

وضعیت مشابهی برای سوخت هواپیما مشاهده خواهد شد چرا که تعداد پروازهای داخلی و بین المللی افزایش خواهد یافت.

اوپک در عین حال تأکید کرد که به دلیل ادامه شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر رشد اقتصاد جهان و به دلیل راه اندازی فعالانه فن آوری های دیجیتال و تعداد بیشتر وسایل نقلیه الکتریکی و شرایط آب و هوایی غیر عادی، اوضاع هنوز نامشخص است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا