سرور مجازی
فضای مجازی

هوش مصنوعی در استخدام نیروها بهتر از مدیران عمل می‌کند

محققان در لندن مروری بر مطالعات قبلی انجام دادند که کارایی هوش مصنوعی را به عنوان یک ابزار استخدام ارزیابی می‌کردند. آن‌ها متوجه می شوند که هوش مصنوعی در مورد استخدام افرادی که به عملکرد خوب خود در کار ادامه می دهند، برابر یا بهتر از مدیران انسانی است. محققان می گویند اگرچه هوش مصنوعی توانایی های محدودی در پیش بینی نتایج کارکنان پس از استخدام داشت، اما در این زمینه از انسان ها عادلانه تر و بهتر است.

این مطالعه توسط محققان در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن انجام شد. نویسنده این مطالعه، گریس لردان از مدرسه اقتصاد لندن، گفت که انسان ها هنگام استخدام کارمندان از جانبداری و تعصب رنج می برند، به این معنی که بهترین نامزد همیشه شغلی را که سزاوارش است به دست نمی آورد.

برتری هوش مصنوعی نسبت به انسان در استخدام نیروها

او گفت: “زمان آن رسیده است که انسان ها فرآیند استخدام را به ماشین هایی بسپارند که این تمایلات را ندارند، سوگیری های تعبیه شده در الگوریتم ها را می توان تا حدودی با دقت بیشتری کاهش داد و روند را برای کاهش هرگونه نگرانی، به طور عادلانه نظارت کرد.”

هوش مصنوعی را می توان به روش های مختلفی در استخدام استفاده کرد، مانند جستجوی صدها رزومه برای مجموعه ای خاص از کلمات کلیدی برای محدود کردن متقاضیان. مثال دیگر استفاده از چت بات ها برای انجام مصاحبه اولیه با یک نامزد قبل از ملاقات با یک کارفرمای انسانی بالقوه است.

هوش مصنوعی در استخدام نیروها بهتر از مدیران عمل می‌کند

برای این تحقیق، محققان در مجموع 22 مطالعه را بررسی کردند که همگی بین سال‌های 2005 تا 2021 در زمانی که هوش مصنوعی در محیط کار و «تنوع» ظهور می‌کرد، منتشر شد. به طور کلی، مشخص شده است که هوش مصنوعی در فرآیند استخدام «برابر یا بهتر» از انسان است، اما انسان‌ها به برتری خود اعتقاد دارند و بنابراین تمایل دارند باور کنند که می‌توانند تصمیمات بهتری نسبت به هوش مصنوعی بگیرند.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا