سرور مجازی
فضای مجازی

توقف ماموریت فضایی به دلیل مشکل در لباس فضانوردان

به تازگی ناسا اعلام کرده که پیاده‌روی‌های فضایی در ایستگاه بین‌المللی (ISS) را به دلیل مشکلات لباس فضانوردان متوقف کرده است.

به گزارش سایت digitaltrends؛ ناسا پس از نشت آب به کلاه یکی از فضانوردان به کاوشگران خود دستور داد که فعلا در فضا پیاده روی نکنند تا علت این مشکل را بررسی و آن را حل کند. دانا وایگل، معاون مدیر برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی، گفت: “تا زمانی که علت این حادثه را متوجه نشویم از ماموریت‌های فضایی توسط فضانوردان خوداری می‌کنیم. “

گفته شده، در ۲۳ مارس راجا چاری کاوشگر ناسا و مالتاس مور فضانورد آژانس فضایی اروپا، خارج از ایستگاه فضایی بین المللی راهپیمایی کردند هنگامی که مور در پایان ماموریت هفت ساعته به ایستگاه بازگشت، در کلاه خود مقدار زیادی آب را مشاهده کرده و به ناسا خبر داد.

ماموریت فضایی
پیش از این، در سال ۲۰۱۳، یک فضانورد ایتالیایی به نام لوکا پارمیتانو،  در حین راهپیمایی فضایی  به دلیل نشت آب  از طریق کلاهش نزدیک بود  غرق شود. پارمیتانو گفت که در خارج از ایستگاه، آب وارد بینی، دهان و چشم‌های  من شد و نمی‌توانستم اطرافم را مشاهده کنم و به راحتی نفس بکشم.

گفته شده، علی‌رغم ضعف بینایی و مشکلات تنفسی، پارمیتانو آرام ماند و با احتیاط راه خود را به سمت قفل هوا و ایمنی برگشت. چنین حوادثی در طول راهپیمایی‌های فضایی خوشبختانه نادر است و تا به امروز هیچ فضانوردی  در خارج از ایستگاه از زمان شروع به کار جان خود را از دست نداده یا به شدت مجروح نشده است.


بیشتر بخوانید

  • راهپیمایی دو فضانورد در فضا

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا