سرور مجازی
فضای مجازی

فیبر نوری راهکار اساسی حل مشکل سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات گفت: دیروز در روز جهانی ارتباطات برای پوشش ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری، با ۹ اپراتور تفاهم نامه امضا کردیم. استفاده از فیبر نوری راهکار اساسی برای حل مشکل سرعت اینترنت ثابت مناسب است. در این راستا دولت برای بخش‌هایی که بتوانند در حوزه راه اندازی فیبر نوری فعالیت کنند، بسته‌های حمایتی بسیار خوبی را تهیه کرده است.

زارع‌پور افزود: در این رابطه یک سوم درآمد دولت در ارتباط با اپراتور‌های مخابراتی، به فعالان حوزه فیبر نوری اختصاص پیدا می‌کند. دولت از این درآمد صرف نظر کرده است تا ارتباطات شتاب بگیرد.

او اظهار داشت: در آزمایشی که دیروز در بوشهر، قم، مشهد و رشت، برای سنجش سرعت اینترنت انجام شد، سرعت حدود ۹۰۰ گیگابایت بر ثانیه ثبت شد، یعنی ۹۰ برابر آنچه که مردم در حال حاضر، تجربه می‌کنند.

او اظهار داشت: در حوزه فناوری اطلاعات، بخش دولتی حتما از تجهیزات داخلی مورد نیاز استفاده می‌کند. بسیاری از این محصولات در حال صادر شدن هستند و در کنار کیفیت، قابلیت رقابت نیز دارند.

درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

زارع‌پور گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند نیز اشاره شده است و در این رابطه، دیروز از نسخه آزمایشی آن رونمایی شد. راه اندازی این درگاه کار بسیار بزرگی است و یکی از آرزو‌های دو دهه گذشته دولت بوده است.

او بیان داشت: ۱۰ دستگاه وارد این درگاه شده اند و کاربران می‌توانند تنها با یک بار احراز هویت، به تمام خدمات دولت، دسترسی پیدا کنند. در قانون قید شده که یک سوم خدمات پرکارد سازمان ها، باید تا شهریور در این درگاه قرار بگیرد.

وزیر ارتباطات افزود: طبق قانون، دستگاه‌ها تا شهریور ماه فرصت دارند تا پنجره واحد خود را راه اندازی کنند. همچنین وزارت ارتباطات نیز تا دی ماه فرصت دارد تا پنجره ملی را راه اندازی کند. البته ما زودتر اقدام کردیم و نسخه آزمایشی پنجره ملی خدمات هوشمند دولت را دیروز راه اندازی کردیم و به مرور زمان، نتایج کار هر دستگاه را اعلام خواهیم کرد.

او اظهار داشت: با وجود این درگاه امضا‌های طلایی از بین می‌رود و کار مردم سریع‌تر انجام می‌شود. همچنین کرامت مردم حفظ می‌شود و دولت مردمی به معنای واقعی شکل می‌گیرد.

زارع‌پور با بیان اینکه توانستیم سرویس جاماندگان یارانه را روی این درگاه فعال کنیم که در این راستا، تاکنون بیش از یک ملیون نفر به سایت مراجعه و بیش از ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند، افزود: آدرس این سامانه my.gov.ir است. از این به بعد هر خدمت جدیدی در دولت انجام شود از این پنجره در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 


بیشتر بخوانید

  • روایت وزیر ارتباطات از موفقیت در پرتاب ماهواره نور ۲ و دریافت تصاویر دقیق از ماهواره ایرانی+ فیلم

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا