سرور مجازی
تکنولوژی

هایما 7X ایران خودرو معرفی شد؛ عجیب، سریع و پر امکانات

ایران خودرو روز گذشته، هایما 7X را در نمایشگاه خودروی تهران معرفی کرد. یک MPV چینی مدرن و با طراحی ظاهری نسبتا عجیب که به موتوری قدرتمند با 192 اسب بخار توان مجهز شده است و یکی از کاملترین لیست آپشن‌های رفاهی را در میان خودروهای مونتاژی موجود در بازار ارائه می‌دهد.

سگمنت خودروهای MPV بسیار خاص و دارای مخاطبانی هدفمند است که بسیاری از خودروسازان دنیا مثل مرسدس بنز، تویوتا و یا هیوندای علاقه خاصی به آن دارند. در ایران البته این سگمنت بسیار ضعیف است و از تنوع بسیار کمی برخوردار است. در راستای تقویت این بخش از بازار خودرو، ایران خودرو هایما 7X را در نمایشگاه خودروی تهران معرفی کرد. اولین محموله از خودروهای هایما 7X در اواسط زمستان 1400 برای انجام تست‌های فنی و بازاریابی به کشورمان رسید.

هایما 7X

خودروی هایما 7X از سال 2020 وارد بازارهای جهانی شده و مشخصاً طراحی آن بسیار مدرن است. طراحی هایما 7X را شرکت پینین فارینا ایتالیا انجام داده و گفته شده که از قایق های تفریحی شخصی در طراحی این خودرو الهام گرفته شده است. البته اگر به عقب برگردیم، باید بگوییم که هایما 7X نسخه تولیدی خودروی مفهومی هایما VF00 است که در سال 2018 در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد.

طراحی هایما 7X

در جلوی خودرو با جلوپنجره بسیار بزرگی سر و کار داریم که روند طراحی خودروهای روز جهان است. همچنین در عقب خودرو، کل درب و همچنین کناره های آن را به صورت مشکی رنگ می بینیم که این مورد هم به نظر طراحی جذابی نیست.

نوشته های مشابه
هایما 7X مجهز به درب صندوق اتوماتیک

بر اساس اطلاعات رسمی شرکت سازنده، 7X دارای تهویه مطبوع اتوماتیک با خروجی برای ردیف عقب، کروز کنترل با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، ورود و استارت بدون کلید، صندوق برقی، حسگر جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایش فشار باد تایرها، فناوری کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی، حفظ خودرو در سربالایی و سرازیری، چراغ‌های  LED، نورپردازی داخلی، شش کیسه هوا، سانروف، رینگ ۱۹ اینچ و لاستیک‌های ۲۲۵ میلی‌متری است.
صندلی‌های این خودرو در مدل‌های 7 و 5 نفره تولید و ارائه شده به صورتی که صندلی‌های ردیف دوم کاپیتانی شکل است و فقط دو سرنشین می‌توانند از آن استفاده کنند و در ردیف عقب سه ردیف صندلی به هم چسبیده وجود دارد.

هایما 7X

مشخصات فنی هایما 7X ایران خودرو

به نقل از اسب بخار، هایما برای ون 7X خود، از دو موتور مختلف استفاده کرده است که هر دوی آنها، با گیربکس 6 دنده اتوماتیک همراه می‌شوند. پس از رونمایی هایما 7X در نمایشگاه خودروی 1401 مشخص شد ایران خودرو پیشرانه قوی تر GA16 را برای حضور این خودرو در بازار ایران انتخاب کرده است. این پیشرانه با 192 اسب بخار قدرت که از موتوری 1.5 لیتری توربو و تزریق مستقیم حاصل می شود
هایما x7 در بازار چین نسبت به آپشن‌های موجود از 19250 تا 22920 دلار قیمت گذاری شده است. تجربه نشان داده تا زمان عرضه نمی‌توان هیچ برآورد دقیقی از قیمت نهایی خودروهای مونتاژی به عمل آورد. با این حال بازه قیمتی 19 تا 22 هزار دلاری این خودرو نشان می‌دهد که با خودرویی طرف هستیم که به طور حتم قیمت آن بیش از 800 میلیون تومان خواهد بود.

فضای داخلی هایما 7X با کیفیت و جذاب
هایما 7X مشخصات فنی و آپشن های رفاهی

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا