سرور مجازی
پیشفرض

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش تجارت‌نیوز، دلار در دهمین روز از اردیبهشت‌ماه با کاهشی نسبی همراه به تبع آن بازار طلا و سکه نیز با سیری نزولی روبه‌رو بود. از آنسو در بازار سرمایه شاخص بورس صعودی بود.

عجیب‌ترین پیش‌بینی از قیمت اتریوم

بانک بزرگ چارترد بریتانیایی با وجود ریزش‌های اخیر بازار هنوز هم روی پیش‌بینی خود از اتریوم ۳۵ هزار دلاری مصمم است.

جفری کندریک، رئیس تحقیقات و توسعه غول بانکی چارترد عقیده دارد قیمت اتریوم در بلندمدت به راحتی به ۳۵ هزار دلار می‌رسد. این تحلیلگر سناریو اتریوم ۳۵ هزار دلاری را آخرین بار در سپتامبر سال گذشته عنوان کرد. آن زمان بازار اصلاح کرده بود و انتظار می‌رفت روند صعودی قدرت بگیرد.

این بانک بعدها پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین در چند ماه اول سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد اما این اتفاق نیوفتاد. بیت‌کوین در حال حاضر در محدوده ۳۸ هزار دلار و با تقاضای اندک به معاملات ادامه می‌دهد. البته با اینکه عرضه در بازار زیاد است اما تقاضا سازمانی به شدت افزایش پیدا کرده است.

پیش‌بینی اتریوم ۳۵ هزار دلاری از زمانی شروع شد که بحث‌های اتریوم نسخه دو بر سر زبان‌ها افتاد. هنوز در رابطه با اتریوم نسخه دو چیزی نمی‌دانیم اما به نظر می‌رسد قرار است تا تابستان شروع به کار کند.

ندریک عقیده دارد که بهترین ارزهای دیجیتال که می‌توانند با اتریوم رقابت کنند اوالانچ و پولکادات هستند اما سلطه اتریوم به این زودی کاهش پیدا نمی‌کند. بانک چارترد همین چند ماه پیش اعلام کرد که قصد راه‌اندازی یک صرافی ارز دیجیتال برای تقاضاهای سازمانی را دارد.

به عقیده این بانک تقاضا سازمانی برای رمزارز روز به روز در حال افزایش است. بیل وینترز، مدیرعامل استاندارد بانک چارترد گفت: کریپتوکارنسی برای ماندن آمده است. روزی می‌رسد که بانک‌ها هم رمزارز می‌خرند.

بانک چارترد هیچ زمان مشخصی را برای پیش‌بینی خود اعلام نکرد.

پیش‌بینی بورس فردا ۱۱ اردیبهشت

بورس امروز افزایش یک هزار و ۶۰ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحد رسید.

در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۶۰۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۵ درصد یعنی چهار هزار و ۷۴۰میلیارد تومان سهام خریدند.

بیشترین تزریق پول حقیقی به بازار در گروه‌های محصولات غذایی و آشامیدنی، زراعت و خدمات وابسته و سرمایه‌گذاری‌ها رقم خورد. اغلب حقیقی‌ها نیز خریدار سهام در گروه‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی بودند.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: با توجه به تعطیلی‌های پیش‌رو بورس روند متعادلی را پشت سر می‌گذارد.

روند بورس طبیعی است؟

وی توضیح می‌دهد: بازار سرمایه این روزها شرایط بهتری را پشت سر می‌گذارد، یعنی از نیمه دوم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تا به امروز ارزش و حجم معاملات و ورود نقدینگی در بازار افزایش یافته است.

الیاس‌کردی ادامه می‌دهد: در هفته اخیر اغلب منفی‌های بازار با تقاضا و پاسخ رو‌به می‌شد و همین باعث رشد بورس می‌شود. تا به امروز منفی‌های زیادی در بازار نداشتیم و روند طبیعی بود و نباید انتظار رشد شارپی بازار را داشت.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: روزهای تعطیل این هفته زیاد است و به طور کلی بورس روند متعادلی را پشت سر می‌گذارد. ممکن است کمی بازار اصلاح کند اما شرایط همچنان متعادل است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: انتظار می‌رود طلا از دیدگاه انس جهانی با توجه به افزایش نرخ بهره دلار بین ۱۸۷۰ تا ۱۹۳۰ دلار نوسان داشته باشد.

او در مورد قیمت سکه نیز توضیح داد: احتمالا سکه امامی در محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افت و خیز یابد. مگر اینکه اخبار برجامی تاثیر یکباره‌ای بر آن بگذارد.

این کارشناس درمورد قیمت طلا در بازار داخلی نیز تشریح کرد: پیش‌بینی می‌شود هر گرم طلای ۱۸ عیار در محدوده کانال یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اوج و فرود بگیرد.

پیش‌بینی دلار

علی چشمی، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: من فکر می‌کنم از هفته آینده همچنان از سمت دولت اخباری مخابره می‌شود تا نرخ ارز را کاهش دهد. درحال حاضر نیز به عنوان مثال بانک مرکزی اعلام کرد: مقداری از پول مربوط به انگلستان را دریافت کرده است. همچنین اخباری مرتبط با مذاکرات کره جنوبی و آمریکا به گوش می‌رسد که طبق آن کره جنوبی پیگیر است تا پول‌های بلوکه‌شده ایران را آزاد کند.

او ادامه داد: دولت سعی دارد هیجانات نرخ ارز را رو به پایین نگه دارد. اما واقعیت بازار ارز این است که نرخ تورم نقطه‌ای روند صعودی دارد. طبیعتا این روند پس از چند ماه روی قیمت دلار تاثیر مستقیم می‌گذارد.

چشمی تشریح کرد: همچنین طبق اعلام رئیس ‌جمهوری اخیرا مجلس تکلیف کرد تا ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی تبدیل شود. این موضوع هم روی سطح واقعی قیمت‌ها و قیمت کالاهای اساسی موثر است و مقداری آثار تورمی دارد. همان‌طور که در هفته‌های اخیر نیز داشته است. از این زاویه نیز نرخ ارز می‌تواند نوسانی باشد.

این کارشناس در پایان یادآور شد: به‌طور کلی تمام شرایط نشانه‌ای از نوسانی‌بودن بازار در هفته‌های پیش رو با خود دارند. هرچند که دولت تلاش می‌کند با فضاسازی رسانه‌ای این روزها نرخ ارز را رو به پایین نشان دهد.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای تجارت‌نیوز بخوانید.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا