سرور مجازی
پیشفرض

قیمت جهانی طلا؛ در آستانه کانال ۱۹۰۰ دلاری/ نوسان قیمت طلای داخلی

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در بازارهای جهانی با وجود آغاز تعطیلات، روند افزایشی دارد. نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر با ۰،۰۸ درصد افزایش، به ۱,۸۹۶٫۹۵ دلار رسیده است و در آستانه ورود مجدد به کانال ۱۹۰۰ دلاری قرار دارد.

با وجود این عملکرد طلای جهانی در ۳۰ روز اخیر نزولی بود و ارزش آن ۲،۱۵ درصد کاهش داشته است.

نوسانات قیمت طلا و سکه در بازار داخلی

در بازار داخلی طلا، اکنون نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا تا لحظاتی پیش، صعودی بود و به یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۷۵۹ تومان رسید.

اما در لحظه تنظیم این خبر، طلا روند نزولی دارد و یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۸۳۶ تومان معامله می‌شود. طلا هفته گذشته کانال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را نیز تجربه کرد اما در سطح ۱/۲ به کار خود پایان داد.

اما قیمت سکه طرح جدید اکنون روند کاهشی دارد و ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان ثبت شده است.

همچنین، قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

تب تورم از طلا حمایت کرد

قیمت طلا پیش از تعطیلی بازار، بیش از یک درصد افزایش یافت. این موضوع، ناشی از عقب‌نشینی دلار بود؛ اگر چه فلز زرد قرار بود به دلیل سیاست تهاجمی فدرال رزرو ایالات‌متحده کاهش ماهانه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، بازار طلا در هفته‌های گذشته با افزایش ارزش دلار شاهد فروش مداوم بوده است. ادوارد میر، تحلیلگر ED&F Man Capital Markets گفت: در حال حاضر، شاخص دلار کاهش یافته و باعث افزایش قیمت طلا شده است.

شاخص دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح ۲۰ سال گذشته، در روز پنج‌شنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت و طلا را برای صاحبان سایر ارزها ارزان‌تر کرد.

هزینه‌های نیروی کار ایالات‌متحده نیز در سه ماهه اول، بیشترین افزایش را در ۲۱ سال اخیر داشته است که نشان‌دهنده افزایش تورم دستمزدها و حمایت از موضع سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو است.

آخرین اخبار در مورد نرخ طلا و سکه را در صفحات قیمت طلا و قیمت سکه تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

 

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا