سرور مجازی
zoomit

تیم کوک: اپل خرید شرکت‌های بزرگ را رد نمی‌کند اما تمرکز ما روی استعدادیابی است

درجریان اعلام گزارش‌های مالی سه‌ماهه‌ی مالی دوم ۲۰۲۲ اپل، از تیم کوک مدیرعامل این شرکت درمورد استراتژی اپل برای خرید شرکت‌های دیگر سؤال شد. به گفته‌ی کوک، اپل دقیقاً به‌ فکر خرید شرکت‌های بزرگ دیگر نیست، بلکه تمرکزش بیشتر روی جذب استعدادهای جدید است.

این سؤال به‌طور خاص درمورد این بود که چرا اپل شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی سلامت، محتوا یا تناسب‌اندام (ازجمله Peloton و نتفلیکس) را خریداری نمی‌کند. سؤال‌کننده خاطرنشان کرد که اپل میلیاردها دلار دراختیار دارد که انجام این خریدها را کاملاً امکان‌پذیر می‌کند.

همان‌طور که 9to5mac می‌نویسد، اگرچه تیم‌ کوک اعلام کرد اپل خرید شرکت‌های بزرگ را رد نمی‌کندِ، اما به این مورد اشاره داشت که تمرکز اصلی این شرکت روی خرید شرکت‌هایی است که در جست‌وجوی مالکیت معنوی و استعداد هستند؛ چیزی که اپل در شرکت‌های کوچک‌تر و استارتاپ‌ها نیز پیدا می‌کند.

کوک حتی درمورد فهرست شرکت‌های بالقوه‌ای که قرار است توسط اپل خریداری شوند، با حالت شوخی، اشاره‌هایی داشت:

ما همیشه به‌دنبال خرید شرکت‌های دیگر هستیم. ما بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر را خریداری می‌کنیم و این اقدام را برای مالکیت معنوی و ترکیب استعدادها ادامه خواهیم داد. من نمی‌خواهم در این مراسم فهرست خود را با شما مرور کنم اما همیشه به‌دنبال آن هستیم.

مقاله‌ی مرتبط:

  • رکوردشکنی اپل در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۲ به‌لطف فروش فوق‌العاده آیفون
  • تماشا کنید: تبدیل آی‌مک ۶۰۰ دلاری به جایگزینی برای Studio Display گران‌قیمت

چند تحلیلگر بازار قبلاً اعلام کرده‌اند اپل به‌دنبال خرید شرکت تناسب اندام Peloton است؛ شرکتی که به توسعه‌ی اپل واچ و سرویس Fitness پلاس کمک خواهد کرد. برخی دیگر از تحلیلگران معتقد هستند اپل به‌جای کار روی تی‌وی پلاس باید از ابتدا نتفلیکس را خریداری می‌کرد.

درآمد اپل در سه‌ماهه‌ی قبل معادل ۹۷٫۳ میلیارد دلار بوده و سود خالص این شرکت نیز به ۲۵ میلیارد دلار رسیده؛ علاوه‌براین ارزش هر سهم این شرکت ۱٫۵۲ دلار افزایش داشته است. درحالی‌که آیفون کماکان مهم‌ترین محصول اپل است، درآمد ۱۹٫۸۲ میلیارد دلاری این شرکت از سرویس‌ها، در مقایسه‌ با باقی بخش‌ها، بیشترین رشد را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کند.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا