سرور مجازی
پیشفرض

غذای گربه مفید

اگر گربه دارید یا در صدد قبول سرپرستی یک گربه یا بچه گربه هستید، توجه به رژیم غذایی و نوع تغذیه او بسیار مهم و حائز اهمیت است.برخی گربه‌ها ممکن است در انتخاب موادغذایی حساس باشند یا به برخی مواد خوراکی حساسیت داشته باشند که در این موارد انتخاب نوع تغذیه و رژیم غذایی باید با حساسیت بالایی صورت بگیرد. غذای گربه شما تا حدود زیادی تضمین کننده حفظ سلامت و قوای جسمانی او است. از این‌رو بهتر است بهترین غذاهای گربه را انتخاب کنید و در مورد کیفیت آن‌ها مطمئن شوید.

اگر به‌دنبال بهترین برنامه غذایی برای گربه‌تان هستید لازم است بدانید که رژیم غذایی خاص و واحدی برای همه گربه‌ها وجود ندارد. اما رژیم غذایی که شامل رطوبت بالا، پروتئین زیاد و کربوهیدرات کافی و کالری کم است، برای گربه شما بسیار مناسب است و می‌تواند سلامت جسمانی گربه‌تان را حفظ کرده و آن‌را بهبود بخشد.جهت خرید غذای گربه لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید. سن گربه، جنس، سایز و اندازه گربه، نژاد او، داشتن بیماری زمینه‌‌ای و مادرزاد، مشکلات خاص جسمانی و عقیم یا عقیم نبودن گربه مهمترین معیارهای تعیین کننده رژیم غذایی گربه هستند.

سن گربه

بچه‌گربه‌ها برای رشد کامل جسمانی خود نیاز دارند انواع ویتامین‌ها و موادمغذی و سالم را دریافت کنند. این به رشد و نمو و قوی بودن آن‌ها کمک خواهد کرد. گربه‌های مسن به دلیل کهولت سن و اختلال در کارکرد سیستم گوارشی نباید از غذاهای پرکالری استفاده کنند. علاوه بر این مقدار غذایشان نیز باید کمتر شود تا از چاق شدن و عوارض ناشی از آن جلوگیری شود.

جنس

توجه به جنس گربه از این نظر حائز اهمیت است که گربه‌های ماده در معرض بارداری قرار دارند. از این‌رو باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها و رژیم غذاییشان داشت. گربه‌های ماده در حین زایمان باید مقادیر کافی از موادمغذی را دریافت کنند تا هم جنین او رشد کافی داشته باشد هم انرژی و توان مادر نیز حفظ و تقویت شود. پس از زایمان نیز گربه مادر باید شیر کافی برای بچه‌ گربه‌ها را تامین کند. عدم تحرک و چاق شدن گربه در این دوران را در تعیین رژیم غذایی باید درنظر داشت.

نژاد، سایز و اندازه

نژاد گربه، تعیین کننده و معرف گربه است. برخی نژادهای گربه درشت و بزرگ و برخی ریزجثه هستند. برخی از نژادها به مقادیر زیادی غذا در طول شبانه‌روز نیاز دارند و برخی نژادها به مقادیر کمتری نیاز دارند.

تولیدکنندگان محصولات غذایی پت‌ها غذای گربه را بر اساس نژاد گربه و نیازهای خاص بدنی آن‌ها فراوری و تولید می‌کنند تا گربه با خوردن غذا تمامی نیازهایش براورده شود.

داشتن بیماری زمینه‌‌ای و مادرزاد

برخی گربه‌ها به‌صورت مادرزاد و یا پس از تولد دچار بیماری خاصی می‌شوند. برخی از آن‌ها در سیستم هضم و گوارششان دچار بیماری و اختلال هستند و یا به‌دلیل داشتن مشکلات قلبی، دیابت و… امکان خوردن هر نوع ماده غذایی برای آن‌ها وجود ندارد و باید با مشورت دامپزشک رژیم غذایی خاصی برای آن‌ها تهیه کرد تا هم بتوان بیماری آن‌ها را کنترل کرد و هم بهبود بخشید.

مشکلات خاص جسمانی

مشکلات جسمانی از قبیل مشکلات فک و دهان، آرتروز و مشکلات ستون فقرات، همگی بر میزان غذای مصرفی گربه تاثیرگزار هستند.

عقیم یا عقیم نبودن گربه

گربه‌هایی که عقیم شده‌اند باید غذای خشک یا غذای کنسروی مخصوص گربه‌های عقیم شده بخورند. این غذاها دارای کالری کمتر و ویتامین و املاح بیشتر و کافی برای گربه هستند. از این رو از چاقی گربه جلوگیری می‌شود. گربه‌هایی که عقیم نشده‌اند مشکلی از این بابت نداشته و با توجه به معیارهای دیگر می‌توان رژیم غذایی خوب که دربردارنده انواع موادغذایی هستند را برای آن‌ها تهیه کرد.

قیمت غذای گربه پرشین

قیمت غذای گربه معیاری تعیین کننده برای خرید غذا است. امروزه دلایل مختلفی از جمله نوسانات قیمت ارز، تحریم، تورم و کمیاب بودن مواد اولیه باعث تفاوت قیمت و نوسان موادغذایی و خوراکی گربه هستند. برای اطلاع از قیمت روز انواع غذای گربه خارجی و ایرانی برای نژادهای مختلف گربه می‌توانید به سایت پی‌ کی پت مراجعه کنید. سایت پی کی پت قیمت روز انواع غذای خشک و غذای کنسروی باکیفیت گربه را در اختیار شما قرار داده است.

پت شاپ آنلاین پی کی پت

پت شاپ آنلاین پی کی پت، مرجع خرید غیرحضوری و آنلاین انواع محصولات پت مانند گربه و سگ خانگی می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید برای خرید انواع غذای خشک گربه ایرانی و خارجی، غذای کنسروی ایرانی و خارجی گربه، تشویقی نرم و سفت، اسباب‌بازی، لباس و کلیه تجهیزات و ملزومات بسیار باکیفیت گربه به سایت pkpet-shop.com مراجعه کرده و پس از انتخاب محصولات موردنظر خود و پرداخت هزینه مربوطه در کمترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید. صرفه‌جویی در زمان و هزینه مهمترین مزیت‌های خرید غیرحضوری و آنلاین است.

 

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا